Volkswagen je v okviru digitalne svetovne premiere na nekdanjem letališču Berlin Tempelhof predstavil svoj prvi popolnoma električni visokozmogljivi model: ID.4 GTX. Nova produktna znamka v svet električne mobilnosti prinaša nov, inteligenten športni slog. ID.4 GTX je kot prvi model, ki temelji na modularni platformi za električna vozila (MEB), opremljen z dvomotornim štirikolesnim pogonom, navdušuje pa tudi z visokokakovostnimi oblikovnimi elementi.
Inteligentna zmogljivost: novi ID.4 GTX
"Električna vožnja je enostavno užitek, z ID.4 GTX pa ji dodajamo še več športnosti in dinamičnosti," je dejal Ralf Brandstätter, izvršni direktor znamke Volkswagen. "Najbolj emocionalen član družine ID. do zdaj je dokaz, da se električna mobilnost in vrhunska športna zmogljivost ne izključujeta."
ID.4 GTX ima po en elektromotor na sprednji in zadnji premi. Njuna skupna maksimalna električna moč znaša 220 kW (299 KM)*, skupaj pa lahko delujeta kot štirikolesni pogon - ta tehnologija se v družini ID. predstavlja premierno. Uprizoritev svetovne premierne v hangarju nekdanjega letališča Tempelhof je pokazala, kaj zmore ta inteligentno krmiljeni štirikolesni pogon: ID.4 GTX je brez težav prevozil klančino z naklonom 37,5 %. Vrhunski model serije ID.4 po zaslugi dvomotornega štirikolesnega pogona iz mirovanja do 60 km/h pospeši v 3,2 sekunde, do 100 km/h pa v 6,2 sekunde. Elektronsko omejena največja hitrost znaša 180 km/h.
"Polni navor elektromotorjev je na voljo takoj in v vsakem zavoju lahko občutite odlične vozne lastnosti," je dejal Thomas Ulbrich, član uprave in direktor tehničnega razvoja. "Inovativna zasnova delovanja in varnosti je enako inteligentna kot pogonski sklop! Vozniku na primer pomagajo edinstveni projicirni sistem s tehnologijo obogatene resničnosti in številni asistenčni sistemi."
Dizajn modela ID.4 GTX poudarja njegov posebni značaj, kombinacijo užitka v vožnji in robustnega videza. Znani svetlobni pas je kombiniran z markantnimi in dinamičnimi elementi - še zlasti s tremi satastimi elementi, ki tvorijo dnevne luči in tudi v mirovanju odražajo športni značaj, obenem pa vzpostavljajo povezavo z Golfom GTI2. Na zadku poleg novo oblikovanega odbijača pritegnejo pozornost tudi 3D zadnje LED-luči, v katerih imajo zavorne luči obliko črke X.
Barva vozila prevladuje močneje kot pri modelih s pogonom na zadnja kolesa. Streha in zadnji usmernik zraka sta črna, okrasna letev strešnega okvirja je bleščeče antracitne barve. Tudi notranjost se predstavlja z novim barvnim konceptom. Zgornji del armaturne plošče in aplikacije iz umetnega usnja v vratih so temno modre (X Blue) barve, ki simbolizira trajnost. Rdeči kontrastni šivi - klasični znak športnosti in moči - na tem mestu in na sedežih ustvarjajo vizualne poudarke. Logotip GTX najdemo na volanu, vstopnih letvah in - kot perforacijo - na zgornjem delu naslonjal sprednjih sedežev.
Nova produktna znamka GTX bo družini ID. in s tem tudi korporativni strategiji ACCELERATE dala dodatni zagon. Volkswagen bo tako postal najbolj zaželena znamka za trajnostno mobilnost. Njihov cilj je, da bi v Evropi do leta 2030 povečali delež izključno električnih avtomobilov na 70 odstotkov prodaje. Volkswagen želi do leta 2050 postati podnebno nevtralno podjetje; do leta 2025 bo v e-mobilnost, hibridizacijo in digitalizacijo investiral okrog 16 milijard evrov.
ID.4 GTX bodo na evropskih trgih začeli prodajati poleti 2021. V Sloveniji bo njegova osnovna cena znašala 52.015 evrov.
1 ID.4 GTX - poraba električne energije v kWh/100 km (NEVC), kombinirana: 16,3, emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0
2 Golf GTI (180 kW/245 KM) - poraba goriva v l/100 km (NEVC): mestna 9,0-8,6, izvenmestna 5,6-5,3, kombinirana 6,9-6,5; emisija CO2 v g/km, kombinirana: 157-149
* Maksimalna električna moč 220 kW: največja moč, določena v skladu z UN-GTR.21, ki jo je mogoče priklicati za največ 30 sekund.
Moč, ki je na voljo v posamezni vozni situaciji, je odvisna od spremenljivih dejavnikov, kot so zunanja temperatura, stanje temperature, polnjenja in klimatiziranja ali fizično staranje visokonapetostne baterije. Za razpoložljivost maksimalne moči sta predvsem potrebni temperatura visokonapetostne baterije med 23 in 50 °C in napolnjenost baterije nad 88 %. Odstopanja, predvsem od zgoraj navedenih parametrov, lahko povzročijo zmanjšanje moči ali celo nerazpoložljivost maksimalne moči.
Na temperaturo baterije lahko v določeni meri posredno vplivamo s funkcijo klimatiziranja mirujočega vozila, nivo napolnjenosti pa je mogoče med drugim nastaviti v vozilu. Trenutno razpoložljiva moč je prikazana na prikazu vozne zmogljivosti.
Za optimalno vzdrževanje uporabne kapacitete visokonapetostne baterije je priporočljivo, da za vsakodnevno uporabo nastavite 80-odstotno ciljno napolnjenost baterije (pred npr. daljšimi vožnjami pa to spremenite na 100 %).