Bližje dejanski porabi: WLTP za jasnejše vrednosti porabe.
Od 1. septembra 2017 poteka homologacijski postopek za določena nova vozila skladno z WLTP, globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila, ki omogoča realnejši prikaz porabe goriva in emisij CO₂. S 1. septembrom 2018 je postopek WLTP nadomestil predhodno veljavni preizkusni postopek, imenovan novi evropski vozni cikel (NEVC). Zaradi realnejših preizkusnih pogojev so vrednosti porabe goriva in emisij CO₂, izmerjene po postopku WLTP, v mnogih primerih višje od vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Tudi davek na motorna vozila se obračunava v skladu z WLTP vrednostmi emisij CO2.
S postopkom WLTP do natančnejših podatkov.
Standard WLTP pomeni nov mejnik pri merilnih in preizkusnih postopkih proizvajalcev vozil. Pregled najpomembnejših informacij o novi praksi.
Kaj je WLTP?
Pri nakupu vozila smo pozorni na porabo goriva in vrednosti emisij. Tukaj lahko preberete, kako bodo v prihodnosti z novim preizkusnim postopkom ugotavljali te vrednosti.
Dobri razlogi za WLTP.
Na podlagi realnih podatkov o vožnji, zbranih po vsem svetu, bo WLTP v prihodnosti zagotavljal realnejše podatke o porabi. Tukaj lahko preberete, kaj se bo spremenilo z uvedbo novega preizkusnega postopka.
NEVC in WLTP.
Od jeseni 2017 se namesto merilnega postopka NEVC uporablja postopek WLTP. Novi parametri preizkusa zagotavljajo bolj realistične vrednosti. Tukaj si preberite, kako se postopka razlikujeta v praksi.
pregledna primerjava postopkov NEVC, WLTP in RDE.
Daljše vožnje, krajši časi mirovanja: standard WLTP uvaja nov preizkusni postopek za merjenje porabe goriva in vrednosti CO<sub>2</sub> za posamezno vozilo. Tako se razlikujejo vozni cikli:
Pregled postopka NEVC.
Standardizirani vozni cikel NEVC velja za vsa osebna in lahka gospodarska vozila. Evropska unija ga je uvedla leta 1992, da bi opredelili porabo goriva in emisije ter pridobili primerljive vrednosti. Tukaj so na enem mestu zbrani okvirni pogoji, na katerih temeljijo meritve.
Pregled postopka WLTP.
WLTP, skrajšano za Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure, je globalno usklajeni preizkusni postopek za osebna in lahka gospodarska vozila. Ta postopek od 1. septembra 2017 z občutno bolj dinamičnimi parametri preizkusa omogoča bolj realistične podatke o porabi. Kateri parametri to so, boste izvedeli tukaj.
Pregled postopka RDE.
Poleg preizkusnega postopka WLTP v Evropi od septembra 2017 potekajo merjenja v skladu s preizkusnim postopkom RDE. RDE je kratica za Real Driving Emissions (emisije v realnih voznih pogojih). V nasprotju s postopkoma NEVC in WLTP merjenje emisij ne poteka v preizkusnem laboratoriju, temveč v tekočem cestnem prometu. Emisije škodljivih snovi (NOx in trdnih delcev), izmerjene med vožnjo v cestnem prometu, imenujemo realne emisije.
Pri merjenju RDE je treba z naključnim pospeševanjem in zaviranjem prevoziti kombinacijo različnih odsekov poti, ki jo sestavljajo po ena tretjina mestne, izvenmestne in avtocestne vožnje, seveda pa je pri tem treba nenehno upoštevati cestno-prometne predpise. Predvidena povprečna hitrost pri tem pri mestni vožnji znaša med 15 in 40 km/h ter največ 60 km/h, pri izvenmestni vožnji pa med 60 in 90 km/h. Na avtocesti je dovoljena hitrost vožnje 145 km/h in za kratek čas do 160 km/h.
Vozilo je opremljeno z merilno napravo PEMS (Portable Emission Measurement System, prenosni sistem za merjenje emisij), ki meri emisije škodljivih snovi (dušikovih oksidov in ogljikovega monoksida). Vožnja traja med 90 in 120 minut, zunanja temperatura pa mora pri tem znašati med -7 in +35 °C; dovoljeno je vključiti klimatsko napravo.
Cilji novega merilnega postopka.
Z voznim ciklom WLTP so parametri preizkusa za ugotavljanje porabe goriva in emisij izpušnih plinov opredeljeni na novo. Pregled prednosti:
Preglednost.
V prihodnje bo mogoče lažje oceniti dejansko povprečno porabo vozila.
WLTP upošteva profil vožnje, ki je bliže vsakodnevnim razmeram kot dosedanji standard NEVC. NEVC namreč ustreza laboratorijskemu preizkusu v umetnih razmerah in v prvi vrsti služi za primerjavo različnih vozil, pri čemer ne zagotavlja realističnih podatkov o realni porabi. Medtem ko so bile vrednosti porabe do sedaj merjene v abstraktnih laboratorijskih pogojih, novi postopek zaradi izboljšanih parametrov preizkusa omogoča natančnejšo napoved dejanske porabe posameznega vozila. WLTP simulira realne pogoje pri vožnji, zaradi česar zagotavlja občutno bolj realistične rezultate.
Standardi.
Novi standard WLTP omogoča primerljivost rezultatov preizkusov na globalni ravni.
Eden glavnih ciljev postopka WLTP je enotno določanje emisij izpušnih plinov in porabe energije za različne vrste pogona, npr. na bencin, dizelsko gorivo, stisnjeni zemeljski plin (CNG) ali tudi elektriko. Vozilo istega tipa mora kjer koli na svetu pri pravilnem upoštevanju merilnega postopka s ciklom WLTP kadar koli dati enak rezultat testa. Zaradi te zahteve po primerljivosti so meritve v laboratoriju obvezne.
Poraba goriva in emisije se v okviru dinamičnega voznega profila zanesljivo in reprezentativno merijo na preizkusnih valjih.
Varovanje podnebja.
Bolj realistični podatki o porabi pripomorejo k doseganju mednarodnih podnebnih ciljev in manjši obremenitvi okolja.
Zmanjšanje emisij CO2 je osrednja tema pri razvoju vozil. Postopek WLTP omogoča, da se na sledljiv način preverja upoštevanje mednarodnih usmeritev glede mejne vrednosti emisij CO2.
Emisije CO2 se tako kot poraba goriva razlikujejo glede na model vozila. WLTP prinaša več preglednosti v primerjavah porabe energije in emisij CO2 pri različnih vozilih. Izmerjene vrednosti so neodvisne od proizvajalca in tipa vozila. Praviloma so višje kot pri ciklu NEVC, zato je tudi pričakovati, da bo treba zaradi varovanja podnebja posamezne modele in njihove motorje izpopolniti.
Enostavno do manjše porabe goriva.
Poraba goriva vašega avtomobila je odvisna od številnih dejavnikov, na katere nimate vpliva. Kljub temu lahko z enostavnimi triki pri porabi veliko privarčujete.
Z umirjeno vožnjo do več prihrankov.
Vozite preudarno in na sodoben način.
Pol manj stresno, dvakrat bolj varčno: če vozite umirjeno in tekoče, če manj zavirate, če se prepuščate toku prometa in če izkoriščate vztrajnostno silo premikajočega se vozila, porabite bistveno manj goriva, hkrati pa ste na poti bolj sproščeni. Tudi na avtocesti: namesto 160 km/h vozite s hitrostjo 130 km/h in privarčujte. Premišljen način vožnje pripomore tudi k preprečevanju prometnih zastojev.
Prestavite prej, napolnite pozneje.
Vozite v najvišji možni prestavi.
Pri 30 v tretjo - prestavite prej in privarčujte. Vožnja pri nizkih vrtljajih škoduje motorju? To so prazne marnje. Motorji TDI in TSI že pri hitrosti 30 km/h tekoče delujejo v tretji prestavi - že pri 2.000 vrt./min zagotavljajo izvrstno pogonsko moč. Ko speljete, lahko že po nekaj metrih prestavite v drugo prestavo. Prav tako lahko pri prestavljanju v višjo prestavo katero izmed prestav preskočite. Vedno izberite najvišjo možno prestavo. Za številna vozila vožnja v peti prestavi pri 50 km/h ne predstavlja nobenega problema. Če motor vašega vozila teče mirno in dovolj tiho, potem število vrtljajev ni prenizko.
Do manjše hitrosti brez pritiskanja na zavoro.
Izkoristite trenutke, ko lahko spustite pedal za plin.
0,0 litra - vožnja brez stroškov: Spretni vozniki lahko resnično prihranite denar. Ali veste, kdaj trenutna poraba goriva znaša natanko 0,0 l/100 km? Takrat, ko pri vožnji v prestavi nogo umaknete s pedala za plin! V trenutku, ko pedal za plin spustite, se namreč prekine dovod goriva do motorja in dokler ponovno ne dodate plina, ne boste porabili niti ene same kapljice goriva. Ta modra metoda vam bo prišla najbolj prav, kadar vam bo dodatno koristil tudi zavorni učinek motorja, torej pri vožnji navzdol ali ko se približujete rdeči luči na semaforju. Precej manj goriva boste porabili tudi, če boste pritisnili in pridržali pedal sklopke. To je še posebej učinkovito, kadar lahko - seveda zahvaljujoč premišljenemu načinu vožnje - v prostem teku prevozite daljšo pot.
Visoka raven udobja, nizka poraba goriva.
Pri uporabi dodatne opreme bodite zmerni.
Uberite pravo pot in prihranite do 2 litra goriva: dodatna oprema naredi vožnjo udobnejšo, a žal - v primeru prekomerne uporabe - tudi dražjo. Klimatska naprava na primer za svoje delovanje rabi gorivo - dosti goriva. Za ohlajanje in ohranjanje temperature zraka v notranjosti vozila porabi klimatska naprava v najbolj vročih poletnih dneh pri majhni hitrosti do 2 litra goriva na 100 kilometrov. A temperaturo lahko zmanjšate tudi tako, da pred vožnjo vozilo prezračite ali da najprej nekaj časa vozite z odprtimi okni. Med vožnjo torej večkrat preverite, katera oprema je trenutno vključena - in razmislite, ali jo v danem trenutku sploh potrebujete.
Prihranki so v zraku.
Preverite tlak v pnevmatikah.
Z nekaj zraka lahko privarčujete do 15 odstotkov goriva: Začnite varčevati z gorivom, še preden se odpravite na pot - s preprosto kontrolo tlaka v pnevmatikah. Kotalni upor lahko k skupni porabi goriva prispeva do 15 %. Če pnevmatike napolnite toliko, da tlak ustreza priporočilom za polno obremenitev (vrednosti najdete na notranji strani lopute rezervoarja za gorivo), je kotalni upor manjši - posledično pa je manjša tudi poraba goriva. Ko kupujete pnevmatike, se odločite za takšne s karseda majhnim kotalnim uporom - tovrstne pnevmatike dodatno prihranijo do 3 % goriva in so hkrati tišje.
Topel motor - vroč prihranek.
Izogibajte se kratkim vožnjam.
Kdor načrtuje, veliko privarčuje: motor porabi največ goriva, kadar je hladen. Pri pogostih vožnjah na zelo kratke razdalje lahko zato poraba goriva kaj hitro znaša tudi do 30 l/100 km! Če se boste z eno vožnjo odpravili po več opravkih, boste privarčevali gorivo. V tem primeru vaš motor namreč lažje doseže ustrezno delovno temperaturo, ki prispeva k manjši porabi goriva.
Dobro podmazani do neverjetnih prihrankov.
Preverite tlak v pnevmatikah.
S kakovostjo prihranite do 5 % goriva: prej ko bo motor dobro podmazan, prej bo začel proizvajati manj škodljivih emisij. To igra še posebej pomembno vlogo, kadar se na pot odpravite s hladnim motorjem in kadar opravljate kratke vožnje. Dobro motorno olje mora zato predvsem hitro krožiti.
V tem pogledu lahkotekoča olja nimajo konkurence. V primerjavi z običajnimi motornimi olji zmanjšajo porabo goriva za do 5 %. Prav zaradi tega se tako rekoč v vsakem vozilu, ki zapusti Volkswagnovo tovarno, pretaka lahkotekoče olje.
Da bo vožnja potekala gladko.
Zmanjšajte zračni upor.
Učinkovitejši na poti zaradi nizkega zračnega upora: dobra aerodinamična oblika je ključ do manjše porabe goriva, še posebej pri visoki hitrosti. Karoserija vašega Volkswagna je zato zasnovana tako, da ima čim manjšo površino, ki je izpostavljena zračnemu uporu. Strešne nadgradnje, kot so nosilci za kolesa in strešni kovčki, to prednost izničijo. Med dvema smučarsko oziroma kolesarsko obarvanima koncema tedna je nedvomno smiselno sneti strešne nosilce.
Z lahkoto do prihrankov.
Ne prevažajte nepotrebne prtljage ali tovora.
Znebite se odvečne teže in prihranite do 0,3 litra goriva: vsak kilogram prtljage vas stane goriva. Natančneje: teža 100 kg poveča porabo goriva do 0,3 l/100 km. Zato redno preverjajte, kaj prevažate v prtljažniku. Tudi s polnjenjem rezervoarja lahko privarčujete. Rezervoar za gorivo napolnite samo do polovice, saj se s polnim rezervoarjem poveča masa vozila, posledično pa je večja tudi poraba.
Vprašanja in odgovori.
Najpomembnejša vprašanja in odgovori o novih vrednostih porabe.
NEVC (novi evropski vozni ciklus) označuje merilni postopek, ki je bil po vsej Evropi od leta 1992 v uporabi za določanje emisij izpušnih plinov in porabe goriva pri osebnih avtomobilih in lahkih gospodarskih vozilih. Postopek NEVC je bil nadomeščen z globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila - WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure). Novi postopek prikaže porabo vozila bolj realistično in temelji na spremenjenem testnem ciklu s strožjimi specifikacijami preverjanja. Poleg postopka WLTP bo v Evropi merjenje emisij potekalo po preizkusnem postopku RDE (Real Driving Emissions), pri katerem meritve potekajo v tekočem cestnem prometu.
Medtem ko postopek WLTP sestavlja 30-minutna vožnja na preizkusnih valjih in pod standardiziranimi okvirnimi pogoji, postopek RDE poteka na javnih cestah. Pri merjenju RDE traja vožnja med 90 in 120 minut, pri tem pa je treba z naključnim pospeševanjem in zaviranjem prevoziti kombinacijo različnih odsekov poti. Dodatna razlika: postopek WLTP meri CO2, izpušne pline in porabo, postopek RDE pa samo izpušne pline in trdne delce.
Od septembra 2017 poteka postopni prehod na postopka WLTP in RDE. Od septembra 2018 je preizkusni postopek WLTP obvezen za vsa novo registrirana vozila, enako velja tudi za omejitev števila trdnih delcev (PN) in postopek RDE. Od septembra 2019 bo zavezujoča dodatna mejna vrednost RDE za dušikove okside (NOx) pri vseh novo registriranih vozilih.
Da, tudi električna vozila je treba preizkusiti po novih pravilih WLTP.
EU6 ali Euro 6 je trenutna emisijska stopnja za vozila, ki v Evropski uniji določa mejne vrednosti za emisije onesnaževal zraka.
Vrednosti, ugotovljene po postopku WLTP, naj bi bolj realno odražale porabo ter emisije CO2 in izpušnih plinov. To pomeni, da bo treba pri vozilih z motorjem z notranjim zgorevanjem morda navesti višjo porabo goriva in vrednosti emisij CO2, pri električnih vozilih pa nižje vrednosti dosega. Individualna izbira motorja in dodatne opreme prav tako vplivata na vrednosti porabe in emisij CO2. Odvisno od nacionalne zakonske ureditve lahko to pomeni višje davke zaradi emisij CO2.
Preizkusni postopek RDE pa prikazuje, kakšne so vrednosti izpušnih plinov vozil v realnem cestnem prometu. Rezultate posameznih voženj RDE si lahko ogledate na naslednji povezavi:
Do septembra 2018 so vsi Volkswagnovi modeli postopoma prešli na preizkusni postopek WLTP.