Meni
Iskanje
5 stopenj avtonomne vožnje
Raziskave
Varnost
Avtonomna vožnja
5 stopenj avtonomne vožnje
Raziskave
Varnost
Volkswagen Concept Car ID. Vizzion zu autonomen Fahren
Volkswagen Concept Car ID. Vizzion zu autonomen Fahren

Avtonomna vožnja

Tehnične posebnosti vozil Volkswagen

Avtonomna vožnja: kako je sedaj

Potopite se v prihodnost avtonomne mobilnosti z Volkswagenom! Od delno avtonomne vožnje do popolnoma avtomatizirane vožnje in avtonomne vožnje. Izvedite, kako samovozeči avtomobili oblikujejo prihodnost mobilnosti, njihove prednosti in kako Volkswagen stoji v ospredju te tehnologije.

  • Strokovnjaki govorijo o petih stopnjah razvoja vožnje. Danes smo na pragu prehoda iz delno avtomatizirane v visoko avtomatizirano vožnjo - torej pred skokom z 2 na 3 stopnjo.
  • Razvoj samovozečih avtomobilov se večinoma še vedno odvija v simulatorjih. Tehnologije za avtonomna vozila pridejo na ceste šele, ko dokažejo ustrezno zrelost.

Avtonomna vožnja: Od 1. stopnje do popolnoma avtomatizirane vožnje

1
Avtonomna vožnja 1. stopnja: Pomoč pri vožnji

Vsi trenutni novi avtomobili Volkswagen z ACC izpolnjujejo tehnične zahteve za sisteme za pomoč pri vožnji na 1. stopnji. Samodejna regulacija razdalje ACC ohranja prej nastavljeno hitrost in izbrano razdaljo do vozila spredaj. V nekaterih modelih Volkswagen lahko ACC reagira tudi na omejitve hitrosti. Asistent za zaviranje v sili (Front Assist) voznika zvočno in vizualno opozori na možno trčenje ter pripravi vozilo na morebitno zaviranje v sili - lahko se sproži samodejno delno zaviranje.

2
Avtonomna vožnja 2. stopnja: Delno avtomatizirana vožnja

Sistemi te stopnje podpirajo voznika pri pospeševanju, krmiljenju in zaviranju. Tako je na primer omogočena udobna vožnja v koloni in preprečevanje nesreč v kritičnih situacijah. Daljinsko parkiranje prav tako spada v to stopnjo: s pametnim telefonom lahko vozilo manevrirate tudi v ozke parkirne prostore. Med vožnjo vozilo prevzame delne naloge; tudi pri funkcijah pomoči 2. stopnje ostaja voznik ves čas odgovoren.

VW Golf
3
Avtonomna vožnja 3. stopnja: Visoko avtomatizirana vožnja

Prehod iz 2. na 3. stopnjo je tehnično največji. Voznik se lahko prvič ukvarja z drugimi stvarmi. Vozilo lahko samodejno izvaja prehitevalne in izogibne manevre, pospešuje in zavira.

Sistem prepozna svoje meje in voznik mora biti sposoben ponovno prevzeti nadzor nad vozilom.

Hochautomatisiertes Fahren mit einem Volkswagen
4
Avtonomna vožnja 4. stopnja: Popolnoma avtomatizirana vožnja

Družina ID. v študijskem statusu prikazuje, kaj bo v prihodnosti mogoče na 4. stopnji: Integrirani sistem bo v zaprtih aplikacijskih območjih, kot so avtoceste, trajno prevzel krmiljenje. V 4. stopnjo spadajo tudi robo-taksiji, ki v omejenih prometnih območjih - na primer v mestih - vozijo popolnoma samodejno. Voznik ni več potreben in potniki se lahko ukvarjajo z drugimi opravili ali celo spijo.

5
Avtonomna vožnja 5. stopnja: Avtonomna vožnja

Vizija prihodnosti vozil je zasnovana brez volana. Notranjost vozila bo popolnoma na novo definirana. Lahko se uporablja za prosti čas ali kot delovno mesto z ustreznimi digitalnimi funkcijami. Vozila 5. stopnje se lahko samostojno premikajo po celotnem cestnem prometu. S pomočjo zaznavanja okolice, stalne povezanosti in pametne komunikacije med vozili ni več potreben voznik od individualnega začetka do poljubno izbranega cilja.

Autonomes Fahren in einem Concept Car

Avtonomna vožnja: Pot v prihodnost

Kdaj bo dosežena 5. stopnja avtonomne vožnje na cestah, še ni mogoče z gotovostjo reči. Na “IAA” v Frankfurtu, ženevskem in pariškem avtomobilskem salonu, “CES”, enem največjih sejmov zabavne elektronike na svetu, in “South by Southwest® Conference” (SXSW®) v ZDA lahko obiskovalci že zdaj doživijo futuristične konceptne študije za avtonomno vožnjo: Tam je Volkswagen predstavil tudi SEDRIC, prototip avtonomnega vozila.

Poleg tega razvoj pospešujejo predvsem nemški dobavitelji in zagonska podjetja iz Silicijeve doline in Kitajske z mnogimi inovacijami. Japonski IT-koncern “NTT Data” predvideva, da bodo avtonomni avtomobili od leta 2060 naprej v zahodnih in azijskih metropolah večinoma prevladovali na cestah. Takrat motor z notranjim izgorevanjem ne bo več igral velike vloge, konstrukcija avtomobilov in notranjost pa bosta v prihodnosti ubrali alternativne poti.

Avtonomna vožnja: Tehnologija in raziskave

Razvoj samovozečih avtomobilov danes večinoma še vedno poteka v simulatorjih. Milijonska mesta s tisoči ulic, kolesarji, pešci, tramvaji in vsakodnevnimi zastoji predstavljajo velik izziv za raziskave in tehnologijo. Da bi prepričali oblasti in predvsem ljudi o avtomatizirani vožnji, je potreben preizkus v realnem prometu. Stopnji 4 in 5 se zato že nekaj časa preizkušata v realnem prometu z raziskovalnimi vozili.

Če je bil pred kratkim Singapur še vedno prednostni "veliki laboratorij" za povezano in avtonomno mobilnost, se tudi v Nemčiji vse bolj postavljajo zaprta testna območja. Oktobra 2018 je “RWTH Aachen” z “CERMcity” odprl mestno kuliso za avtomatizirano vožnjo. V številnih zveznih deželah so tudi testna polja na javnih cestah. Največja proga z avtocestami, državnimi cestami in mestnimi potmi se trenutno postavlja v Spodnji Saški. Na skupno 280 kilometrih bodo v prihodnje vozili tudi avtonomni avtobusi in avtomatizirani tovornjaki.

Varnost pred hitrostjo

Trenutno je nemška avtomobilska industrija še vedno vodilna na področju avtomatizirane vožnje. Vendar pa tekma prehaja v odločilno fazo. V ZDA so komercialni avtomobili z avtonomnimi funkcijami vožnje že zakonsko dovoljeni v javnem prometu. V Kaliforniji so od aprila 2018 dovoljeni celo samovozeči avtomobili brez voznika. Pogoji za to vključujejo sisteme proti kibernetskim napadom in radijski nadzor. Poleg tega mora policija v nujnih primerih imeti možnost ustaviti vozilo.

Na čelu je podjetje “Waymo”. Podjetje trenutno testira svojo floto v 25 mestih in je pred kratkim preseglo mejo desetih milijonov prevoženih milj v prometu. Vendar pa vse več nesreč vozil “Waymo” in drugih podjetij za e-mobilnost v ZDA meče senco na razvoj. Nemški proizvajalci avtomobilov zato ravnajo previdno: tehnologije za avtonomna vozila pridejo na ceste šele, ko dokažejo ustrezno zrelost in je zagotovljena varnost voznikov.

Volkswagen Concept Cars SEDRIC zu autonomen Fahren