Avtonomna vožnja: kako je sedaj
Potopite se v prihodnost avtonomne mobilnosti z Volkswagenom! Od delno avtonomne vožnje do popolnoma avtomatizirane vožnje in avtonomne vožnje. Izvedite, kako samovozeči avtomobili oblikujejo prihodnost mobilnosti, njihove prednosti in kako Volkswagen stoji v ospredju te tehnologije.
- Strokovnjaki govorijo o petih stopnjah razvoja vožnje. Danes smo na pragu prehoda iz delno avtomatizirane v visoko avtomatizirano vožnjo - torej pred skokom z 2 na 3 stopnjo.
- Razvoj samovozečih avtomobilov se večinoma še vedno odvija v simulatorjih. Tehnologije za avtonomna vozila pridejo na ceste šele, ko dokažejo ustrezno zrelost.
Avtonomna vožnja: Od 1. stopnje do popolnoma avtomatizirane vožnje
Vsi trenutni novi avtomobili Volkswagen z ACC izpolnjujejo tehnične zahteve za sisteme za pomoč pri vožnji na 1. stopnji. Samodejna regulacija razdalje ACC ohranja prej nastavljeno hitrost in izbrano razdaljo do vozila spredaj. V nekaterih modelih Volkswagen lahko ACC reagira tudi na omejitve hitrosti. Asistent za zaviranje v sili (Front Assist) voznika zvočno in vizualno opozori na možno trčenje ter pripravi vozilo na morebitno zaviranje v sili - lahko se sproži samodejno delno zaviranje.
Sistemi te stopnje podpirajo voznika pri pospeševanju, krmiljenju in zaviranju. Tako je na primer omogočena udobna vožnja v koloni in preprečevanje nesreč v kritičnih situacijah. Daljinsko parkiranje prav tako spada v to stopnjo: s pametnim telefonom lahko vozilo manevrirate tudi v ozke parkirne prostore. Med vožnjo vozilo prevzame delne naloge; tudi pri funkcijah pomoči 2. stopnje ostaja voznik ves čas odgovoren.
Prehod iz 2. na 3. stopnjo je tehnično največji. Voznik se lahko prvič ukvarja z drugimi stvarmi. Vozilo lahko samodejno izvaja prehitevalne in izogibne manevre, pospešuje in zavira.
Sistem prepozna svoje meje in voznik mora biti sposoben ponovno prevzeti nadzor nad vozilom.
Družina ID. v študijskem statusu prikazuje, kaj bo v prihodnosti mogoče na 4. stopnji: Integrirani sistem bo v zaprtih aplikacijskih območjih, kot so avtoceste, trajno prevzel krmiljenje. V 4. stopnjo spadajo tudi robo-taksiji, ki v omejenih prometnih območjih - na primer v mestih - vozijo popolnoma samodejno. Voznik ni več potreben in potniki se lahko ukvarjajo z drugimi opravili ali celo spijo.
Vizija prihodnosti vozil je zasnovana brez volana. Notranjost vozila bo popolnoma na novo definirana. Lahko se uporablja za prosti čas ali kot delovno mesto z ustreznimi digitalnimi funkcijami. Vozila 5. stopnje se lahko samostojno premikajo po celotnem cestnem prometu. S pomočjo zaznavanja okolice, stalne povezanosti in pametne komunikacije med vozili ni več potreben voznik od individualnega začetka do poljubno izbranega cilja.
Avtonomna vožnja: Pot v prihodnost
Kdaj bo dosežena 5. stopnja avtonomne vožnje na cestah, še ni mogoče z gotovostjo reči. Na “IAA” v Frankfurtu, ženevskem in pariškem avtomobilskem salonu, “CES”, enem največjih sejmov zabavne elektronike na svetu, in “South by Southwest® Conference” (SXSW®) v ZDA lahko obiskovalci že zdaj doživijo futuristične konceptne študije za avtonomno vožnjo: Tam je Volkswagen predstavil tudi SEDRIC, prototip avtonomnega vozila.
Poleg tega razvoj pospešujejo predvsem nemški dobavitelji in zagonska podjetja iz Silicijeve doline in Kitajske z mnogimi inovacijami. Japonski IT-koncern “NTT Data” predvideva, da bodo avtonomni avtomobili od leta 2060 naprej v zahodnih in azijskih metropolah večinoma prevladovali na cestah. Takrat motor z notranjim izgorevanjem ne bo več igral velike vloge, konstrukcija avtomobilov in notranjost pa bosta v prihodnosti ubrali alternativne poti.
Avtonomna vožnja: Tehnologija in raziskave
Razvoj samovozečih avtomobilov danes večinoma še vedno poteka v simulatorjih. Milijonska mesta s tisoči ulic, kolesarji, pešci, tramvaji in vsakodnevnimi zastoji predstavljajo velik izziv za raziskave in tehnologijo. Da bi prepričali oblasti in predvsem ljudi o avtomatizirani vožnji, je potreben preizkus v realnem prometu. Stopnji 4 in 5 se zato že nekaj časa preizkušata v realnem prometu z raziskovalnimi vozili.
Če je bil pred kratkim Singapur še vedno prednostni "veliki laboratorij" za povezano in avtonomno mobilnost, se tudi v Nemčiji vse bolj postavljajo zaprta testna območja. Oktobra 2018 je “RWTH Aachen” z “CERMcity” odprl mestno kuliso za avtomatizirano vožnjo. V številnih zveznih deželah so tudi testna polja na javnih cestah. Največja proga z avtocestami, državnimi cestami in mestnimi potmi se trenutno postavlja v Spodnji Saški. Na skupno 280 kilometrih bodo v prihodnje vozili tudi avtonomni avtobusi in avtomatizirani tovornjaki.
Varnost pred hitrostjo
Trenutno je nemška avtomobilska industrija še vedno vodilna na področju avtomatizirane vožnje. Vendar pa tekma prehaja v odločilno fazo. V ZDA so komercialni avtomobili z avtonomnimi funkcijami vožnje že zakonsko dovoljeni v javnem prometu. V Kaliforniji so od aprila 2018 dovoljeni celo samovozeči avtomobili brez voznika. Pogoji za to vključujejo sisteme proti kibernetskim napadom in radijski nadzor. Poleg tega mora policija v nujnih primerih imeti možnost ustaviti vozilo.
Na čelu je podjetje “Waymo”. Podjetje trenutno testira svojo floto v 25 mestih in je pred kratkim preseglo mejo desetih milijonov prevoženih milj v prometu. Vendar pa vse več nesreč vozil “Waymo” in drugih podjetij za e-mobilnost v ZDA meče senco na razvoj. Nemški proizvajalci avtomobilov zato ravnajo previdno: tehnologije za avtonomna vozila pridejo na ceste šele, ko dokažejo ustrezno zrelost in je zagotovljena varnost voznikov.