V nadaljevanju boste o toplotni črpalki izvedeli naslednje - in še
več:
- Toplotna črpalka s komprimiranjem tekočega hladilnega sredstva segreva zraka, ki teče skozi krogotok črpalke.
- Pozimi je tako za ogrevanje električnega avtomobila potrebne manj energije iz visokonapetostne baterije.
- Doseg vozila je lahko večji, pri čemer nanj seveda vpliva tudi voznikov način vožnje.
- Toplotne črpalke, ki so opcijsko na voljo za modele ID., kot hladilno sredstvo uporabljajo ogljikov dioksid, ki je manj škodljiv za okolje.
Manjša poraba energije s toplotno črpalko
Električni avtomobili za ogrevanje ne morejo izkoriščati odpadne toplote motorja z
notranjim zgorevanjem. Za ogrevanje notranjosti zato porabljajo dodatno energijo,
kar pozimi lahko pomeni, da se baterija vozila izprazni hitreje in da se doseg
zmanjša.
Rešitev je lahko toplotna črpalka, ki omogoča učinkovito ogrevanje notranjosti in
zmanjšuje porabo energije iz baterije. V primerjavi z električnimi avtomobili brez
toplotne črpalke je doseg vozila tako lahko večji.
Način delovanja toplotne črpalke
Visokoučinkovita toplotna črpalka, ki jo je kot dodatno opremo mogoče naročiti za Volkswagnove modele ID., z visokim tlakom komprimira tekoče hladilno sredstvo. Pri tem nastaja toplota, ki segreva hladen zunanji zrak. Razlaga fizikalnega načela:
- Za pretvorbo iz tekočega v plinasto agregatno stanje (izparevanje) je treba dovesti energijo.
- V obratni smeri, torej pri pretvorbi iz plinastega v tekoče agregatno stanje (kondenzacija), pa se energija sprosti.
Baterija električnega avtomobila mora tako napajati le kompresor toplotne črpalke in ne električnega ogrevanja. Za ogrevanje notranjosti električnega avtomobila se porabi manj energije.
Toplotne črpalke v modelih ID. omogočajo izrazito energijsko varčno pridobivanje toplote, saj uporabljajo tudi toploto oz. energijo iz okoliškega zraka, ki ga s sorazmerno malo vloženega dela dodatno segrejejo.
Toplotna črpalka uporablja tudi energijo iz okoliškega zraka.
Bolje za okolje – in za vas
Toplotna črpalka za modele ID. prinaša številne prednosti:
Trajnost: uporabljeno hladilno sredstvo R744 (ogljikov dioksid) je plin, ki v primerjavi s fluoriranimi hladilnimi sredstvi manj obremenjuje naše podnebje.
Učinkovitost: pri zunanjih temperaturah pod 0 °C se za ogrevanje notranjosti porabi manj energije kot v vozilih brez toplotne črpalke.
Doseg: zaradi privarčevane energije se zmanjša poraba elektrike in poveča kapaciteta baterije, kar omogoča večji doseg.
Povečanje dosega je odvisno tudi od individualnega načina vožnje.
Praviloma velja: čim nižja je povprečna hitrost, tem večji je vpliv ogrevanja in tem večji je pozitivni učinek toplotne črpalke na skupni doseg.
Večja učinkovitost dan za dnem
Predvsem v mestnem prometu lahko na ta način povečate doseg. Obenem učinkovita tehnologija predstavlja nov korak na poti do trajnostne prihodnosti - celotno življenjsko dobo vozila.