Tukaj boste glede mitov o električnih avtomobilih izvedeli naslednje - in
še več:
- Električni avtomobili in njihova poraba električne energije ne predstavljajo grožnje za električno omrežje.
- Uporaba vodika je na primer pri vožnjah na dolge relacije pri tovornjakih in avtobusih smiselna, medtem ko je pri avtomobilih e-mobilnost ugodnejša.
- Električni avtomobili takoj omogočajo poln navor in s tem obilo užitka v vožnji.
Mit št. 1: Doseg ni primeren za vsakodnevno rabo
Številni sodobni električni avtomobili lahko brez težav prevozijo dosege 400 kilometrov ali več. Med najboljšimi primeri za to so Volkswagnovi modeli ID., ki z različnimi kapacitetami baterij zadostijo številnim zahtevam.
Tudi daljše razdalje so z električnim avtomobilom izvedljive brez težav, med drugim zaradi vedno krajših časov polnjenja. Toda: koliko kilometrov v povprečju dejansko prevozite vsak dan? Verjetno redko več kot 100. Če pa se s svojim vozilom ID. odpravite na daljšo razdaljo ali želite na dopust, vam je s Volkswagnovo storitvijo polnjenja We Charge1 v Evropi na voljo nenehno rastoče omrežje javnih polnilnih postaj in hitrih polnilnic, na katerih lahko svoj električni avtomobil že v kratkem času ponovno napolnite z dovolj energije. Različne aplikacije prikazujejo, kje točno lahko najdete polnilne točke in kako najlažje pripeljete do njih. S storitvijo Plug & Charge pa bo postopek polnjenja kmalu še preprostejši.
Skratka: z električnimi avtomobili so možna tudi daljša potovanja. Pri tem je ključno načrtovanje, na primer s Volkswagnovim načrtovalnikom poti. Tega pa konec koncev potrebujete pred vsako vožnjo na dolge relacije - tudi če se odpravljate z avtomobilom z motorjem z notranjim zgorevanjem.
Mit št. 2: Avtomobili s pogonom na vodik bodo v prihodnosti ujeli baterijsko gnane električne avtomobile
Danes so stroški za avtomobile s pogonom na vodik višji kot za baterijsko gnana
vozila. To je predvsem zaradi bistveno boljše učinkovitosti električnih
avtomobilov. Njihova učinkovitost leži pri 70 do 80 odstotkih, medtem ko je pri
pogonu na vodik za poganjanje vozila izkoriščena le dobra polovica energije.
Gorivna celica sicer prinaša nekaj prednosti - na primer bi bila možna še daljši
doseg in še hitrejše polnjenje, kar bi bilo priročno predvsem za vožnje na dolge
relacije ter za tovornjake in avtobuse. Vendar se pri proizvodnji vodika porabi
tudi precejšnja količina energije iz obnovljivih virov, pa tudi mreža polnilnic je
trenutno še relativno slabo razvejana.
Izključno električna mobilnost je za široki krog uporabnikov bistveno bolj praktična.
To je eden od razlogov, zakaj Volkswagen stavi na baterijsko gnane električne avtomobile in zaenkrat še naprej raziskuje tehnologijo gorivnih celic.
Mit št. 3: V zastoju električni avtomobili obstanejo na cesti
Dejstvo je, da so baterije električnih avtomobilov zasnovane tako, da imajo tudi po več urah v zastoju še vedno dovolj energije, da lahko premagajo precej kilometrov. Pogoj je seveda, da se niste že odpeljali s skoraj prazno baterijo. A tudi s skoraj praznim rezervoarjem vozila z notranjim zgorevanjem se ne bi odpravili na pot, na kateri so pričakovani prometni zastoji, kajne? Kljub temu pa nikoli ne škodi, da med vožnjo varčujete z elektriko. Pozimi lahko na primer ogrevanje začasno preklopite na kroženje zraka. Tako sistem potrebuje manj energije, da notranjost ogreje na želeno temperaturo.
Mit št. 4: Vožnja z električnim vozilom ni zabavna!
Kaj je zabavno in kaj ni, je pravzaprav stvar definicije. Ko prvič sediš v
električnem avtomobilu, spoznaš novo kakovost vožnje. Drugače kot pri vozilih z
notranjim zgorevanjem je pri električnih avtomobilih polni navor na voljo takoj, s
tem pa tudi možnost hitrega pospeševanja v vsaki situaciji. Suvereno, skorajda
neslišno, s futurističnim zvokom boste drseli skozi mestni promet, z modeli SUV -
predvsem z različicami GTX s štirikolesnim pogonom - pa tudi po lažjem terenu. Sami
pri sebi pa se boste zavedali, da prav tem trenutku ne ustvarjate emisij
CO2.
Z odločitvijo za električno mobilnost bistveno prispevate k razogljičenju in
prometnemu preobratu - tako lokalno kot globalno. Kot da bi bili del misije proti
podnebnim spremembam, ki nam lahko uspe le skupaj - in tudi zato je električna
mobilnost tako zabavna!
Mit št. 5: Električni avtomobili in dopust v počitniški prikolici se izključujejo
Številni sodobni električni avtomobili zmorejo vleči maso počitniške prikolice, ne da bi pri tem stanje baterije prav hitro padlo v rdeče območje. Z električnim avtomobilom z vlečno kljuko se torej vsekakor lahko odpravite na počitnice v kampu. Modeli ID. serije GTX so po želji opremljeni še celo z električno pomično vlečno kljuko s povečano priklopno obremenitvijo, ki je zaradi dvomotornega štirikolesnega pogona primerna za obremenitve do 1.400 kg (prikolica z zavorami). Za trajnostne počitnice v kampu z modelom ID. torej ni več nobene ovire. Kdor pa ne želi vleči prikolice, ima na voljo novi ID. Buzz (poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: 21,7-20,6; emisija CO₂ v g/km, kombinirana: 0; za vozilo so na voljo samo še vrednosti porabe in emisij v skladu s postopkom WLTP in ne v skladu z NEVC), ki nudi dovolj prostora za celotno opremo za kampiranje.
Več o modelu ID. Buzz
Mit št. 6: Z električnim avtomobilom se ne sme zapeljati v avtopralnico
Vprašanje, ali se z električnim avtomobilom lahko zapeljemo v avtopralnico, se pogosto pojavlja predvsem na forumih. Odgovori so večinoma nekoliko vzvišeni, a razmislek je vseeno upravičen. Navsezadnje je dobro imeti spoštovanje do stika elektrike in vode.
Električni avtomobil v avtopralnici ni primerljiv s sušilnikom za lase v kopalni kadi.
Tako kot že pri avtomobilu z motorjem z notranjim zgorevanjem sta tudi v električnem avtomobilu elektronika in baterija zelo dobro zaščiteni pred vdorom vlage. Zato lahko mirne duše odložite vlažno gobo in se po potrebi zapeljete v bližnjo avtopralnico.