V nadaljevanju boste o zavornem sistemu izvedeli naslednje - in še več:
- V modelih ID. optimalno pridejo do izraza specifične prednosti kolutnih in bobnastih zavor.
- To je mogoče, ker sodobni električni avtomobili za zaviranje uporabljajo tudi rekuperacijo.
- Tako se del zavorne energije kot električna energija shrani v bateriji.
Inovativen zavorni sistem, številne prednosti
Zasnova modelov ID. temelji na
modularni platformi za električna vozila (MEB). Ta platforma je posebej prilagojena
za električne avtomobile in zagotavlja izjemno učinkovitost pri uporabi tehnologij
električnega pogona. Kot primer za to lahko služi zavorni sistem. Modeli ID. namreč
za razliko od klasičnega pogona z bencinskim ali dizelskim motorjem za zaviranje ne
uporabljajo le sprednjih in zadnjih kolesnih zavor, pač pa tudi rekuperacijo.
Zavorna energija se pri zaviranju pretvori v električno energijo, ki se dovaja v
baterijo. To regeneracijsko zaviranje podaljšuje doseg vozila, obenem pa zmanjšuje
obrabo komponent, kot so zavorne obloge. Poleg tega omogoča, da so na zadnji premi
nameščene najsodobnejše bobnaste zavore. Na sprednji premi so - tako kot pri
ostalih vozilih - nameščene kolutne zavore. Tovrstna zasnova sistema prinaša
številne prednosti.
Kolutne in bobnaste zavore – razlike
Zavorni bobni
Pri bobnastih zavorah se t. i. boben vrti skupaj s kolesom. V notranjosti zavornega bobna so zavorne čeljusti in zavorni valj, ki se ne vrtijo skupaj z bobnom. Pri zaviranju zavorni valj od znotraj pritisne zavorne čeljusti proti zavornemu bobnu in vozilo zavira. Ko voznik spusti zavorni pedal, povratna vzmet povleče zavorne čeljusti nazaj in boben se spet lahko prosto vrti.
Kratek pregled značilnosti bobnastih zavor
- Bobnaste zavore so svoje ime dobile po zaprti konstrukciji, ki zavorne komponente zelo dobro varuje pred mrazom, vlago in rjo.
- Pri bobnastih zavorah ne prihaja do presežnega zavornega momenta (ko zavore niso aktivirane, ni nobenega stika med zavornimi čeljustmi in zavornim bobnom), kar zmanjšuje porabo energije.
- Bobnaste zavore poleg tega prispevajo k varovanju okolja. Ker gre za zaprt sistem, zavorni obruski ne uhajajo in obremenitev z drobnimi delci je manjša.
Kolutne zavore
Pri kolutnih zavorah se zavorni kolut vrti skupaj s kolesom, zavorna čeljust z zavornimi valji pa je fiksno pritrjena na premnik. Pri zaviranju zavorni valji od zunaj pritisnejo zavorne obloge proti zavornemu kolutu in vozilo zavira.
Kratek pregled značilnosti kolutnih zavor
- Kolutne zavore imajo bolj odprto zasnovo kot bobnaste zavore. S tem sta zagotovljena dobro hlajenje in večja toplotna obremenljivost, tako da se zavorni učinek ne zmanjša niti po več zaporednih postopkih zaviranja.
- Toda kolutne zavore niso dobro zaščitene pred umazanijo, vodo in soljo za posipanje, saj niso obdane z zavornim bobnom.
V obeh primerih - tako pri zavornem bobnu kot tudi pri zavornem kolutu, ob katerega se pritisnejo zavorne obloge - zavorni učinek za vozilo torej nastane s trenjem.
Bobnaste zavore in kolutne zavore – optimalna kombinacija za električne avtomobile
Pri upočasnjevanju z zavornim sistemom je v največji meri obremenjena sprednja prema, na kateri so nameščene kolutne zavore. Obremenitev zadnje preme je pri upočasnjevanju na splošno manjša, pri modelih ID. pa jo glede na primerljiva vozila z bencinskim ali dizelskim motorjem še dodatno zmanjšuje rekuperacija. Prav zato so tu uporabljene sodobne bobnaste zavore.
V modelih ID. v kombinaciji z rekuperacijo optimalno pridejo do izraza prednosti obeh vrst zavor.
Zaradi energijsko varčnega in trajnostnega zavornega sistema v Volkswagnovih električnih avtomobilih so se intervali za servisni pregled podaljšali na dve leti. A kar je najpomembnejše: pri vseh modelih ID. inovativna zasnova sistema omogoča natančno upočasnjevanje z velikim zavornim učinkom ter občutno izboljšuje učinkovitost in mobilnost.