Meni
Zapri meni
Zapri

18.10.2024 Novosti za poslovne uporabnike Volkswagnove ID družine

Leto 2022 je prineslo pozitivne novosti za podjetja in poslovne uporabnike, saj je spremenjena zakonodaja omogočila ugodnejšo uporabo električnih vozil, katerih nabavna vrednost skupaj z vsemi dajatvami ne presega 80.000 EUR. Dodatno se lahko pri nakupu preko finančnega lizinga uveljavlja posebna 40-odstotna olajšava, hkrati pa je bila spremenjena tudi stopnja obračuna dohodnine za zasebno uporabo službenega električnega vozila, ki spravi vrednost bonitete na nič. Subvencioniranje za električna vozila je bilo v sredini letošnjega julija spremenjeno in v oktobru z odpravo vseh omejitev korigirano, zato je nakup električnega vozila sedaj še ugodnejši.

Finančne ugodnosti

Sprememba zakonodaje, ki jo je vlada uvedla na začetku leta 2022, se nanaša predvsem na uporabnike, ki vozilo ne uporabljajo za svojo glavno dejavnost (kot recimo taksisti, dostavljavci, šola vožnje, ipd.), pri čemer veljata še dva predpogoja, in sicer:

  • Vozilo med vožnjo ne sme izpuščati nobenega ogljikovega dioksida, kar pomeni, da v poštev pridejo zgolj popolnoma električna vozila, kot so Volkswagnovi modeli ID.
  • Nabavna vrednost vozila vključno z obračunanim DDV in preostalimi dajatvami ne sme presegati 80 tisoč evrov.

Hkrati odbitek DDV velja tudi za preostale storitve in vzdrževalne aktivnosti, z drugimi besedami torej za polnjenje električnih vozil, nakup tekočin in maziv, nakup nadomestnih delov in preostale neposredne storitve, vezane na električna vozila.

Pri tem velja omeniti tudi investicijsko davčno olajšavo v višini 40 odstotkov za vlaganja v digitalno preobrazbo in zeleni prehod ter nično boniteto za osebno rabo službenega električnega vozila, ki zmanjša končni davek na dobiček. V petih letih po nakupu električnega vozila lahko namreč podjetje uveljavlja uvodoma omenjeno 40-odstotno davčno olajšavo neto vrednosti vlaganj v trajnostno mobilnost brez DDV, kar velja tudi za električne avtomobile, polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilnike energije. Vendar omenjena olajšava velja zgolj ob nakupu preko finančnega lizinga, pri poslovnem najemu (operativnem lizingu) pa ne.

Zaradi spremembe zakonodaje se v osnovo za dohodnino ne vključuje več določeni delež vrednosti električnega avtomobila, kar pomeni da je vrednost te bonitete enostavno nič, medtem ko pri klasično gnanih vozilih davčna stopnja še vedno ostaja pri vrednosti 1,5 odstotka vrednosti vozila na mesec.

Torej, če poenostavimo zgornji finančni okvir. Ob nakupu električnega vozila ste podjetja upravičena do odbitka DDV, uveljavljate lahko 40-odstotno investicijsko davčno olajšavo za zeleni prehod in hkrati ne plačujete bonitete za osebno rabo službenega električnega vozila, ter po novem lahko uveljavjate tudi subvencijo.

Konkretni izračun ID.3 za podjetja

ID.3 je prvi član Volkswagnove električne družine ID in je na tržišču prisoten že od leta 2019, zato je lani spomladi doživel medgeneracijsko prenovo. ID.3 Pure Limited ima baterijo kapacitete 52 kWh, ki omogoča avtonomijo vse do 388 kilometrov ter DC polnjenje z močjo do 145 kW, njegov pogon pa zmore 125 kW (170 KM). Vozilo je serijsko opremljeno z LED žarometi, s tempomatom s samodejnim uravnavanjem razdalje, vzvratno kamero in 12,9-palčnim osrednjim multimedijskim zaslonom. Polnjenje popolnoma izpraznjene baterije na 7,2 kW AC priključku traja 8h in 30 minut, medtem ko bo hitra DC polnilnica baterijo napolnila od 10 do 80 % v zgolj 25 minutah.

Ob nakupu ID.3 Pure Limited boste lahko uveljavljali vračilo DDV v višini 6.130,43 EUR, torej boste za vozilo odšteli 27.865,57 EUR. Omenjeni ID.3 in je cenovno postavljen v segment za pridobitev najvišje stopnje državne subvencije, kar vrednost vozila na koncu zniža še za 7.200 evrov.*

Konkretni izračun ID.4 za podjetja

ID.4 se je Volkswagnovi električni druščini v letu 2020 pridružil kot drugi član in je prvi popolnoma električni crossover SUV. Njegova aerodinamična podoba deluje energično in hkrati zagotavlja daljšo avtonomijo. ID.4 Pure Limited ima baterijski sklop s kapaciteto 52 kWh kar omogoča vse do 364 kilometrov ter DC polnjenje z močjo največ 145 kW. Njegov pogon zmore 125 kW (170 KM), serijska oprema pa vključuje 30-barvno ambientalno osvetlitev, ogrevan volan in sprednje sedeže, tempomat s samodejnim uravnavanjem razdalje in vzvratno kamero. Polnjenje popolnoma izpraznjene baterije na 11 kW AC priključku poteka 6 ur, medtem ko bo hitra DC polnilnica baterijo napolnila od 10 do 80 % v zgolj 25 minutah.

Ob nakupu ID.4 Pure Limited boste lahko uveljavljali vračilo DDV v višini 6.311,29 EUR, torej boste za vozilo odšteli 28.687,7 EUR. Volkswagen ID.4 je cenovno postavljen v segment za pridobitev najvišje stopnje državne subvencije, kar vrednost vozila na koncu zniža še za 7.200 evrov.*

Konkretni izračun ID.7 za podjetja

Volkswagen ID.7 je najnaprednejši član naše električne družine ID in naš prvi model v višjem srednjem razredu. Zaradi izpopolnjenega upravljanja baterije in aerodinamičnega dizajna lahko skladno z WLTP meritvami z enim polnjenjem prevozite do 620 kilometrov, saj povprečna poraba znaša le 14,0 kWh/100km. Polnjenje od 0-100 % na AC priključku z močjo 11 kW traja 8 ur, medtem ko bo hitra DC polnilnica baterijo napolnila od 10 do 80 % v samo 28 minutah.

Pogon ID.7 Pro zmore 210 kW oziroma 286 KM, medtem ko kapaciteta baterije znaša 77 kWh. Prodajna cena tako opremljenega vozila znaša 54.343 EUR. Ob nakupu boste lahko uveljavljali vračilo DDV v višini 9.799,56 EUR, kar pomeni, da bo vaše podjetje za ID.7 Pro odštelo 44.543,44 EUR. Volkswagen ID.7 je cenovno uvrščen v segment za pridobitev nižje stopnje državne subvencije, kar vrednost vozila na koncu zniža še za 4.500 evrov.*

Članek je pripravljen skladno s pogoji na dan 14.10.2024.

 

Sprememba subvencioniranja v juliju 2024

V sredini letošnjega leta je prišlo do sprememb pri subvencijah za električna vozila. Nove stopnje državnih spodbud za nakup vozila za prevoz potnikov z največ osmimi sedeži poleg sedeža voznika (kategorija M1) oziroma vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone (kategorija N2) so podane v spodnji tabeli. 

Do pred kratkim je veljajo posebno opozorilo za PRAVNE OSEBE, saj so lahko subvencijo dobila samo podjetja, ki niso bila v sistemu DDV ali pa so si lahko DDV odbila tudi od nakupa klasičnih avtomobilov (rent-a-car, avtošola, taksi itd). Ker je Borzen v oktobru 2024 objavil popravek razpisa za subvencije za nakup električnih vozi za pravne osebe in pri tem odpravil vse omejitve, so do subvencij v zgornji tabeli sedaj upravičene vse fizične in pravne osebe.

Višina subvencije [€] Opis kategorije Vrednost vozila
7,200 novo el. vozilo kategorije M1 do 35.000 € z DDV
6,500 novo el. vozilo kategorije M1 od 35.000 € do 45.000 € z DDV
4,500 novo el. vozilo kategorije M1 od 45.000 € do 65.000 € z DDV
3,000 rabljeno/testno el. vozilo kategorije M1 ali N1 do 45.000 € z DDV
2,000 rabljeno/testno el. vozilo kategorije M1 ali N1 od 45.000 € do 65.000 € z DDV

Vprašanja & odgovori

Kje se DDV plačuje?

Kljub zgornjim davčnim olajšavam mora podjetje za del uporabe službenega električnega vozila v osebne namene plačati DDV, saj se za vsak kilometer uporabe službenega električnega vozila za osebne namene v davčno osnovo za obračun DDV vključi 0,43 evra. Gre za tako imenovan popravek DDV zaradi zasebne rabe.

Če zgornje besedilo oštevilčimo na primeru, bi se glasilno takole:

  • Letno število prevoženih kilometrov: 30.000
  • Od tega 15.000 km zasebne narave in
  • 15.000 km po potnih nalogih (službena raba)
  • Osnova za obračun popravka DDV: 15.000 km x 0,43 EUR/km = 6.450 EUR
  • Popravek DDV v enem letu: 6.450 EUR x 22 % = 1.419 EUR
  • Popravek DDV v petih letih: 5 x 1.419 EUR = 7.095 EUR

Pri tem velja opozoriti, da za osebno rabo službenega električnega avtomobila velja tudi vožnja na delo in z dela, zato se mora podjetje odločiti oziroma izračunati, ali odbitek DDV ob nakupu službenega električnega vozila sploh obračunati. Prihranek ob nakupu vozila zaradi odbitka DDV je lahko na koncu nižji od stroškov, ki jih bo podjetje imelo v naslednjih petih letih zaradi plačevanja DDV za vsak kilometer uporabe tega vozila v zasebne namene.

Predpostavimo finančni primer za obdobje zasebne vožnje električnega službenega vozila Volkswagen ID za obdobje petih let, v katerem zaposleni dnevno opravi povratno pot na delovno mesto v dolžini 100 kilometrov:

  • Davčna osnova za obračun popravka DDV v letu 2024: 0,43 EUR x 100 km na dan x 248 delovnih dni v letu = 10.664 EUR
  • Popravek DDV v letu 2024: 10.664 x 22 % = 2.346,08 EUR
  • Popravek DDV v petih letih: 11.730,40 EUR

Znesek odbitnega DDV ob nakupu vozila VW ID.3, ID.4 ali ID.7, če bi se podjetje odločilo za to, pa je z namenom primerjave podano spodaj in je višje le pri Volkswagnu ID.7.

Kolikšna je razlika pri gorivu v petih letih?

Spodaj smo pripravili izračun razlike pri gorivu med bencinskim in električnim vozilom, na podlagi cen na dan 24. 9. 2024. Pri tem smo upoštevali, da zaposleni dnevno prevozi 100 kilometrov, leto pa ima 248 delovnih dni.

1. Bencinsko gorivo (npr. VW Arteon)

  • Povprečna poraba: 6,9 L / 100 km
  • Cena bencina: 1,457 EUR / L
  • Stroški: (100 km/dan) x (248 dni) x (6,9 L / 100 km) x (1,457 EUR/L) x (5 let) = 12.466,09 EUR

2. Električna energija (VW ID.7 Pro)

  • Povprečna poraba: 14,0 kWh / 100 km
  • Cena elektrike: 0,1539 EUR / kWh
  • Stroški: (100 km/dan) x (248 dni) x (14,0 kWh / 100 km) x (0,1539 EUR/kWh) x (5 let) = 2.671,70 EUR

Razlika: 9.794,39

 

Računica je torej nazorna. Več kilometrov kot jih zaposleni dnevno prevozi s službenim vozilom, višji bo prihranek pri gorivu, zato je bolje, da se podjetje v določenem primeru ne odloči za obračun odbitnega DDV.

Naši modeli ID. Želite testno vožnjo?
Tukaj najdete naše modele ID.

Želite bolje spoznati naše popolnoma električne modele ID.? Potem se s pogodbenim partnerjem v svoji bližini dogovorite za testno vožnjo ali pa uporabite naš spletni konfigurator, da si sestavite svoj sanjski ID.

Vse na enem mestu 

 

Vabljeni tudi k branju in raziskovanju naše nove spletne strani, ki na enem mestu združuje vse za e-mobilnost in energetsko samooskrbo.

Vrhunska e-mobilnost

 

 

Članek je pripravljen skladno s pogoji na dan 14.10.2024.

Slike so simbolične.

*Strošek kupca v primeru pridobitve nepovratne finančne spodbude s strani Borzena. Vse informacije v oglasu vozil glede pridobitve subvencije so zgolj informativne narave in temeljijo na podatkih objavljenih na spletni strani družbe Borzen (javni poziv JP REPWR SUB-EVFO24). Podjetje Porsche Slovenija d.o.o. ne prevzema odgovornosti za točnost, pravilnost in popolnost informacij objavljenih na spletnih straneh družbe Borzen, kot tudi ne za morebitno neuspešno uveljavljanje pridobitve nepovratne finančne pomoči s strani kupca in to iz kateregakoli razloga. Več informacij si lahko preberete tukaj.

Oh-oh!
Zdi se, da vaš brskalnik ni posodobljen. Mogoče naša spletna stran ne deluje optimalno. Večina brskalnikov (ne pa MS Internet Explorer 11 in starejši) še vedno deluje dobro.

Priporočamo vam, da posodobite svoj spletni brskalnik!
Najnovejša različica lahko zagotovi dobro izkušnjo kjer koli v internetu.

Hvala za obisk in se zabavajte,
Vaša ekipa Volkswagen