Leto 2022 je prineslo pozitivne novosti za podjetja in poslovne uporabnike, saj je spremenjena zakonodaja omogočila ugodnejšo uporabo električnih vozil, katerih nabavna vrednost skupaj z vsemi dajatvami ne presega 80.000 EUR. Dodatno se lahko pri nakupu preko finančnega lizinga uveljavlja posebna 40-odstotna olajšava, hkrati pa je bila spremenjena tudi stopnja obračuna dohodnine za zasebno uporabo službenega električnega vozila, ki spravi vrednost bonitete na nič. Subvencioniranje za električna vozila je bilo v sredini letošnjega julija spremenjeno in v oktobru z odpravo vseh omejitev korigirano, zato je nakup električnega vozila sedaj še ugodnejši.
Finančne ugodnosti
Sprememba zakonodaje, ki jo je vlada uvedla na začetku leta 2022, se nanaša predvsem na uporabnike, ki vozilo ne uporabljajo za svojo glavno dejavnost (kot recimo taksisti, dostavljavci, šola vožnje, ipd.), pri čemer veljata še dva predpogoja, in sicer:
- Vozilo med vožnjo ne sme izpuščati nobenega ogljikovega dioksida, kar pomeni, da v poštev pridejo zgolj popolnoma električna vozila, kot so Volkswagnovi modeli ID.
- Nabavna vrednost vozila vključno z obračunanim DDV in preostalimi dajatvami ne sme presegati 80 tisoč evrov.
Hkrati odbitek DDV velja tudi za preostale storitve in vzdrževalne aktivnosti, z drugimi besedami torej za polnjenje električnih vozil, nakup tekočin in maziv, nakup nadomestnih delov in preostale neposredne storitve, vezane na električna vozila.
Pri tem velja omeniti tudi investicijsko davčno olajšavo v višini 40 odstotkov za vlaganja v digitalno preobrazbo in zeleni prehod ter nično boniteto za osebno rabo službenega električnega vozila, ki zmanjša končni davek na dobiček. V petih letih po nakupu električnega vozila lahko namreč podjetje uveljavlja uvodoma omenjeno 40-odstotno davčno olajšavo neto vrednosti vlaganj v trajnostno mobilnost brez DDV, kar velja tudi za električne avtomobile, polnilne postaje, sončne elektrarne in hranilnike energije. Vendar omenjena olajšava velja zgolj ob nakupu preko finančnega lizinga, pri poslovnem najemu (operativnem lizingu) pa ne.
Zaradi spremembe zakonodaje se v osnovo za dohodnino ne vključuje več določeni delež vrednosti električnega avtomobila, kar pomeni da je vrednost te bonitete enostavno nič, medtem ko pri klasično gnanih vozilih davčna stopnja še vedno ostaja pri vrednosti 1,5 odstotka vrednosti vozila na mesec.
Torej, če poenostavimo zgornji finančni okvir. Ob nakupu električnega vozila ste podjetja upravičena do odbitka DDV, uveljavljate lahko 40-odstotno investicijsko davčno olajšavo za zeleni prehod in hkrati ne plačujete bonitete za osebno rabo službenega električnega vozila, ter po novem lahko uveljavjate tudi subvencijo.
Članek je pripravljen skladno s pogoji na dan 14.10.2024.
Sprememba subvencioniranja v juliju 2024
V sredini letošnjega leta je prišlo do sprememb pri subvencijah za električna vozila. Nove stopnje državnih spodbud za nakup vozila za prevoz potnikov z največ osmimi sedeži poleg sedeža voznika (kategorija M1) oziroma vozila za prevoz blaga z največjo maso do vključno 3,5 tone (kategorija N2) so podane v spodnji tabeli.
Do pred kratkim je veljajo posebno opozorilo za PRAVNE OSEBE, saj so lahko subvencijo dobila samo podjetja, ki niso bila v sistemu DDV ali pa so si lahko DDV odbila tudi od nakupa klasičnih avtomobilov (rent-a-car, avtošola, taksi itd). Ker je Borzen v oktobru 2024 objavil popravek razpisa za subvencije za nakup električnih vozi za pravne osebe in pri tem odpravil vse omejitve, so do subvencij v zgornji tabeli sedaj upravičene vse fizične in pravne osebe.
Višina subvencije [€] | Opis kategorije | Vrednost vozila |
---|---|---|
7,200 | novo el. vozilo kategorije M1 | do 35.000 € z DDV |
6,500 | novo el. vozilo kategorije M1 | od 35.000 € do 45.000 € z DDV |
4,500 | novo el. vozilo kategorije M1 | od 45.000 € do 65.000 € z DDV |
3,000 | rabljeno/testno el. vozilo kategorije M1 ali N1 | do 45.000 € z DDV |
2,000 | rabljeno/testno el. vozilo kategorije M1 ali N1 | od 45.000 € do 65.000 € z DDV |
Vprašanja & odgovori
Kljub zgornjim davčnim olajšavam mora podjetje za del uporabe službenega električnega vozila v osebne namene plačati DDV, saj se za vsak kilometer uporabe službenega električnega vozila za osebne namene v davčno osnovo za obračun DDV vključi 0,43 evra. Gre za tako imenovan popravek DDV zaradi zasebne rabe.
Če zgornje besedilo oštevilčimo na primeru, bi se glasilno takole:
- Letno število prevoženih kilometrov: 30.000
- Od tega 15.000 km zasebne narave in
- 15.000 km po potnih nalogih (službena raba)
- Osnova za obračun popravka DDV: 15.000 km x 0,43 EUR/km = 6.450 EUR
- Popravek DDV v enem letu: 6.450 EUR x 22 % = 1.419 EUR
- Popravek DDV v petih letih: 5 x 1.419 EUR = 7.095 EUR
Pri tem velja opozoriti, da za osebno rabo službenega električnega avtomobila velja tudi vožnja na delo in z dela, zato se mora podjetje odločiti oziroma izračunati, ali odbitek DDV ob nakupu službenega električnega vozila sploh obračunati. Prihranek ob nakupu vozila zaradi odbitka DDV je lahko na koncu nižji od stroškov, ki jih bo podjetje imelo v naslednjih petih letih zaradi plačevanja DDV za vsak kilometer uporabe tega vozila v zasebne namene.
Predpostavimo finančni primer za obdobje zasebne vožnje električnega službenega vozila Volkswagen ID za obdobje petih let, v katerem zaposleni dnevno opravi povratno pot na delovno mesto v dolžini 100 kilometrov:
- Davčna osnova za obračun popravka DDV v letu 2024: 0,43 EUR x 100 km na dan x 248 delovnih dni v letu = 10.664 EUR
- Popravek DDV v letu 2024: 10.664 x 22 % = 2.346,08 EUR
- Popravek DDV v petih letih: 11.730,40 EUR
Spodaj smo pripravili izračun razlike pri gorivu med bencinskim in električnim vozilom, na podlagi cen na dan 24. 9. 2024. Pri tem smo upoštevali, da zaposleni dnevno prevozi 100 kilometrov, leto pa ima 248 delovnih dni.
1. Bencinsko gorivo (npr. VW Arteon)
- Povprečna poraba: 6,9 L / 100 km
- Cena bencina: 1,457 EUR / L
- Stroški: (100 km/dan) x (248 dni) x (6,9 L / 100 km) x (1,457 EUR/L) x (5 let) = 12.466,09 EUR
2. Električna energija (VW ID.7 Pro)
- Povprečna poraba: 14,0 kWh / 100 km
- Cena elektrike: 0,1539 EUR / kWh
- Stroški: (100 km/dan) x (248 dni) x (14,0 kWh / 100 km) x (0,1539 EUR/kWh) x (5 let) = 2.671,70 EUR
Razlika: 9.794,39
Vse na enem mestu
Vabljeni tudi k branju in raziskovanju naše nove spletne strani, ki na enem mestu združuje vse za e-mobilnost in energetsko samooskrbo.
Članek je pripravljen skladno s pogoji na dan 14.10.2024.
Slike so simbolične.
*Strošek kupca v primeru pridobitve nepovratne finančne spodbude s strani Borzena. Vse informacije v oglasu vozil glede pridobitve subvencije so zgolj informativne narave in temeljijo na podatkih objavljenih na spletni strani družbe Borzen (javni poziv JP REPWR SUB-EVFO24). Podjetje Porsche Slovenija d.o.o. ne prevzema odgovornosti za točnost, pravilnost in popolnost informacij objavljenih na spletnih straneh družbe Borzen, kot tudi ne za morebitno neuspešno uveljavljanje pridobitve nepovratne finančne pomoči s strani kupca in to iz kateregakoli razloga. Več informacij si lahko preberete tukaj.