Novice | 09. december 2015
Volkswagen je po samo enem mesecu, odkar so se pojavila vprašanja v zvezi z izmerjenimi vrednostmi emisij CO2 pri nekaterih koncernskih modelih, skoraj že zaključil razreševanje zadeve. Po temeljitih notranjih preverjanjih in kontrolah meritev je zdaj znano, da so pri skoraj vseh teh modelskih različicah prvotno izmerjene emisije CO2 ustrezne. Sum o nezakonitem spreminjanju podatkov o porabi pri vozilih iz aktualne serijske proizvodnje ni bil potrjen. Pri internih naknadnih meritvah so manjša odstopanja ugotovili samo pri devetih modelskih različicah znamke Volkswagen.
Te rezultate internih meritev bo še pred božičem pod nadzorom uradnih organov ponovno preverila neodvisna tehnična služba. Za vozila, pri katerih bo potem potrjena interna ugotovitev o pravilnosti prvotnih podatkov, ne bo nobenih posledic. Še naprej bodo brez omejitev ostala v ponudbi in prodaji. Za manjše število modelov, pri katerih so prisotna odstopanja, pa bodo v okviru običajnih postopkov spremenili homologacijske vrednosti.
Volkswagen je te rezultate predložil preiskovalni komisiji zvezne vlade in Zveznemu uradu za motorna vozila (KBA). Prvotno število 800.000 spornih vozil, ki ga je objavil koncern Volkswagen, ni bilo potrjeno. Odstopanja so bila pri internih meritvah ugotovljena samo pri devetih modelskih različicah in znašajo v povprečju le nekaj gramov CO2, kar ustreza zvišanju normne porabe (NEVC) za pribl. 0,1 do 0,2 litra na 100 kilometrov. Število teh vozil je na ravni letne proizvodnje pribl. 36.000, kar pomeni samo okrog 0,5 odstotka celotnega obsega znamke Volkswagen.
Hčerinska podjetja koncerna - Audi, Škoda in SEAT - so se s svojimi pristojnimi homologacijskimi organi že dogovorila za podoben postopek. Realne vrednosti porabe vozil, ki so v uporabi pri strankah, se ne spremenijo, poleg tega na vozilih tudi ne bodo potrebni nobeni tehnični ukrepi. Prvotno pričakovana obremenitev poslovnega izida v višini 2 milijard evrov glede na to situacijo ni bila potrjena. Ali bodo nastale gospodarske obremenitve manjšega obsega, je odvisno od rezultatov zahtevanih naknadnih meritev.
Informacije o porabi in CO2 se vedno nanašajo na vrednosti, izmerjene po predpisanem postopku (Uredba (ES) št. 715/2007 v trenutno veljavni verziji) v okviru homologacije vozila na podlagi testnega postopka WLTP. Več informacij najdete tukaj ali pri pooblaščenem trgovcu. Ogljikov dioksid (CO2) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM10 in PM2,5 ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na prodajnem mestu in tukaj.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na sliki so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Za boljšo berljivost besedil smo v povezavi z osebami uporabili moško ali žensko slovnično obliko, ki pa se vedno nanaša nevtralno na oba spola. Zahvaljujemo se vam za razumevanje.
Na tej strani boste našli novice o aktualnem razvoju dogodkov pri Volkswagnu.