... ampak skupina somišljenikov, ki so ga na skrivaj pripeljali do serijske proizvodnje.« Anton Konrad pusti, da njegove besede nekaj časa učinkujejo, med tem ko prime in si pozorno ogleduje 1:18 modelček prave športne ikone. »Vedno, ko se na avtomobilu bohoti rdeča okrasna črta na mreži hladilnika, gre za model GTI - širom po svetu!«, se smeji nekdanji direktor komuniciranja pri Volkswagnu in s kazalcem izrisuje rdečo nit zgodbe o uspehu.
Konrad je soavtor te zgodbe, ki jo je začel in sooblikoval. Kot vodja v tiskovnem oddelku v Wolfsburgu in hobi dirkač, izučeni novinar in inženir je imel dobre veze z vsemi strokovnimi oddelki.
»Zelo zgodaj so nekateri inženirji v Wolfsburgu razmišljali o športnem Golfu. A veljalo je, da moramo ravnati taktno in diplomatsko glede na splošno stanje,« se takratne situacije spominja Konrad.
Ta pa je bila, da Volkswagen še nikoli ni izdelal zares športnega modela. Nismo se želeli izpostavljati kritiki, da spodbujamo neodgovorno vožnjo. Anton Konrad dodaja: »Želeli smo izdelati športni serijski Volkswagen, zgolj 5000 vozil, s katerim bi se lahko peljali po nakupih ali pa po dirkališču. Toda za to so bile potrebne tako profesionalne kot neuradne priprave.« Anton Konrad na svoj dom povabi štiri strokovnjake iz lastnih vrst: Hermanna Hablitzla, takratnega vodjo razvoja projektov za Golf, poznejšega razvojnega člana uprave in strokovnjaka za podvozja Herberta Schusterja, Jürgena Adlera, strokovnjaka za konstrukcije v notranjosti ter Horst-Dieterja Schwittlinksyja s področja trženja. Nekoliko pozneje se ekipi pridružita še Gunther Kühl iz Motorsporta in inženir Alfons Löwenberg.
Skupaj jim uspe zasnovati konfiguracijo športnega modela Golf iz serijskih delov, imenovanega GTI, ki je zaradi svoje strategije enakih delov in resnega značaja dejansko šel v proizvodnjo. Čeprav je prodaja do predstavitve na IAA leta 1975 menila: »Tega GTI-ja ne boste prodali 500 vozil!« No, prodaja je imela prav: Na koncu res ni bilo prodanih 500 Golf GTI-jev, ampak več kot dva milijona.
letnik 1937, leta 1961 prebere prispevek Fritza B. Buscha o jaguarju E-type z naslovom: »Die geschrubbte Flunder« in se nato zaljubi v avtomobil. Od leta 1965 je deloval kot testni voznik pri reviji »hobby«, dokler ga ni leta 1968 direktor prodaje za znamko Volkswagen Carl H. Hahn imenoval za generalnega sekretarja svetovne dirkalne serije »Formel Vau Europa«. Leta 1972 Konrad kot vodja Motorpresse prestopi k Volkswagnu v Wolfsburg. Poleg tega je gonilna sila pri nastanku Golfa GTI. Med Konradove zadolžitve poleg uvedbe osebnih vozil Volkswagen na trg spada tudi skrbno spremljanje mešanih družb Volkswagen-DDR in vzpostavitev delovanja na Kitajskem. Leta 1992 Konrad, ki je od 1986 vodja korporativnega komuniciranja, zapusti Wolfsburg, da bi v Berlinu in Bruslju ustanovil kontaktne pisarne za Volkswagen. Od leta 1996 živi kot svetovalec v Hamburgu.
Informacije o porabi in CO2 se vedno nanašajo na vrednosti, izmerjene po predpisanem postopku (Uredba (ES) št. 715/2007 v trenutno veljavni verziji) v okviru homologacije vozila na podlagi testnega postopka WLTP. Več informacij najdete na https://www.volkswagen.si/wltp ali pri pooblaščenem trgovcu. Ogljikov dioksid (CO2) je najpomembnejši toplogredni plin, ki povzroča globalno segrevanje. Emisije onesnaževal zunanjega zraka iz prometa pomembno prispevajo k poslabšanju kakovosti zunanjega zraka. Prispevajo zlasti k čezmerno povišanim koncentracijam prizemnega ozona, delcev PM10 in PM2,5 ter dušikovih oksidov. Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na prodajnem mestu in tukaj.
Prikazana vozila lahko v posameznih detajlih odstopajo od trenutne ponudbe za slovenski trg. Na sliki so prikazani nekateri elementi dodatne opreme, ki so na voljo za doplačilo. Za boljšo berljivost besedil smo v povezavi z osebami uporabili moško ali žensko slovnično obliko, ki pa se vedno nanaša nevtralno na oba spola. Zahvaljujemo se vam za razumevanje.