Hiter pregled
- K osvetlitvi spadajo vsi viri svetlobe, ki jih najdemo na vozilu in v njem.
- Danes najpogosteje uporabljane vrste luči so halogenski, biksenonski in LED žarometi.
- Svetlobna telesa spadajo med dele vozila, ki jih nezgode najbolj prizadenejo.
- Zamenjava poškodovanih luči je pogosto preprosta in hitra.
- Pri zamenjavi priporočamo uporabo originalnih sijalk Volkswagen, saj so prilagojene sistemu osvetlitve vašega Volkswagna.
Ste vedeli?
Katere luči ima vozilo?
K osvetlitvi vozila spadajo vsi viri svetlobe, ki jih najdemo na vozilu in v njem. Najpomembnejši in najprepoznavnejši so žarometi - ti zagotavljajo dobro vidljivost tudi v slabih pogojih. Tudi delujoči smerniki so nujno potrebni za nemoteno in varno udeležbo v cestnem prometu. Zato so v veljavi jasni predpisi o tem, katere vire svetlobe morajo imeti vozila in kako natančno ti delujejo. Najpomembnejše vrste in razlike najdete tukaj.
Žarometi vašega Volkswagna so luči na sprednji strani avtomobila, ki lahko svetijo rumeno ali belo. Poleg svoje estetske funkcije imajo raznovrstne vloge, s pomočjo katerih vas varno pripeljejo do cilja. Poleg vaše lastne varnosti prispevajo tudi k varnosti drugih udeležencev v prometu, ki jih lahko tako dovolj zgodaj in jasno prepoznate. Njihova glavna naloga pa je, da na najboljši možni način osvetlijo vozišče pred vozilom.
V ta namen so na voljo so različne vrste luči: Zasenčene luči uporabljamo, kadar ne želimo zaslepiti nasproti vozečih vozil. Če je vozišče prosto, lahko uporabite dolge luči, ki svetijo močneje in dlje. Poleg tega so tu še pozicijske luči in dodatne luči, kot so meglenke ali dnevne luči, ki so lahko odvisno od modela različno nameščene.
Na zadnjem delu vozila so zadnje luči. V nasprotju s žarometi lahko svetijo le belo, rumeno ali rdeče. Njihov namen je predvsem zagotoviti varen potek prometa. Najpomembnejše vrste zadnjih luči so poleg stalne zadnje luči še zavorne luči, smerniki, luč za vzvratno vožnjo, zadnje meglenke in stranske pozicijske luči.
V cestnem prometu je zlasti pomemben smernik, ki ga pogovorno imenujemo žmigavec. Drugim udeležencem v prometu sporoča, v kateri smeri se želite premikati. Svetloba in frekvenca utripanja sta jasno določeni z zakonodajo. V skladu z njo luči utripajo na obeh straneh vozila, tako spredaj kot zadaj, utripajo z enako frekvenco, in sicer približno 90 utripov na minuto.
Kakšna je razlika med halogenskimi, ksenonskimi in LED žarometi?
Dandanes se običajno uporabljajo trije sistemi žarometov. Poleg halogenskih žarnic, ki so uveljavljene že desetletja, v zadnjih letih izstopata zlasti dva sistema.
Standardno se uporabljajo halogenski žarometi. Te luči so zaradi dobrega razmerja med ceno in zmogljivostjo še danes zelo priljubljene in veljajo za naslednjo stopnjo razvoja žarnice. Visokokakovostne halogenske žarnice zagotavljajo dolgo življenjsko dobo in enakomerno osvetlitev ceste. Med običajne izvedbe sodijo žarnice H3, HB3, H7 in H9.
Po drugi strani so ksenonski žarometi razmeroma novi na trgu. V primerjavi z običajnimi halogenskimi žarnicami imajo celo vrsto prednosti: ksenonski žarometi oddajo do dvakrat več svetlobe kot halogenski. Za to potrebujejo celo manj energije. Poleg tega je barva njihove svetlobe podobna dnevni svetlobi. Zaradi samodejne regulacije dolžine svetlobnega snopa je mogoča različna obremenitev vozila. Poleg tega ksenonski žarometi obljubljajo dolgo življenjsko dobo: v celotni življenjski dobi vašega vozila jih je običajno treba zamenjati samo enkrat.
LED luči se kot žarometi še ne uporabljajo tako pogosto kot halogenske in ksenonske žarnice. Namesto tega se običajno uporabljajo v smernikih ter dnevnih in zadnjih lučeh. Velika prednost majhnih žarnic je, da so bistveno bolj ekonomične kot njihove alternative. Poleg tega njihova razporeditev ponuja številne možnosti oblikovanja.