Meni
Zapri meni
Zapri

10.8.2020 Novi Golf GTI

Nova dimenzija vozne dinamike.

Wolfsburg (Nemčija), avgust 2020. Golf GTI po vsem svetu velja za ikono. Nje­gove vozne lastnosti so izjemno dinamične, njegov dizajn pa nezamenljiv. Septembra leta 1975 je bil na mednarodnem avtomobilskem salonu (IAA) v Frankfurtu predstavljen prvi Golf GTI, ki je poleti leta 1976 s svežo in silovito energijo prevetril avtomobilski razred, ki do takrat v bistvu sploh še ni obstajal: razred kompaktnih športnih avtomobilov s pogonom na sprednji kolesi. Po prvotnem načrtu naj bi izdelali 5.000 vozil, a se je kmalu izkazalo, da so se pri tem krepko ušteli. Novinec je postal kultno vozilo. Takoj. Cenovno dostopni Golf GTI je avtomobilski svet namreč čez noč obrnil na glavo, saj je vstopil v segment dragih športnih vozil in demokratiziral vozno dinamiko. Proizvodni trak je tako zapustilo skupno 461.690 primerkov Golfa GTI prve generacije. Že dolgo je tega, odkar je prvi Golf GTI postal veličasten klasični model. S svojimi doslej skupno šestimi nasledniki je postal naj­uspešnejše kompaktno športno vozilo na svetu. Do konca leta 2019 je bilo izdelanih več kot 2,3 milijona modelov Golf GTI. Pravi fenomen. Ideja je bila prava revolucija, njen razvoj pa evolucija. Zasnova prvega Golfa GTI - živahen sprednji pogon, športno podvozje, odlična ergonomija, avtentičen dizajn - do danes ostaja nespremenjena. Skoraj 45 let po svetovni premieri prvega Golfa GTI Volkswagen sedaj predstavlja osmo generacijo. Povezan, nov in prečiš­čen športni avtomobil kot prvi Golf GTI digitalne dobe.

Inteligentno povezana elektronika. Osmi Golf GTI je hkrati tudi najbolj digi­talen GTI vseh časov. Zasnova njegove elektronske arhitekture je v celoti nova. In to spremeni čisto vse. Nova generacija programske in strojne opreme se odraža tako v notranjosti kot tudi med samo vožnjo: v notranjosti ima voznik pred sabo digitaliziran in povezan svet prikazov in upravljalnih elementov. Najvišja raven intuitivnosti in vsestranskosti doslej omogoča individualno prilagoditev Golfa GTI z vizualnega in tehničnega vidika. Voznik se pri tem ne odloča le glede funkcij, kot so barvna paleta ambientne osvet­litve, individualna prilagoditev infotainment sistema ali digitalnega kombi­niranega instrumenta, in zvoka motorja, temveč lahko bolj kot kdajkoli prej vpliva na vozne lastnosti svojega Golfa GTI.

Individualno prilagodljiva vozna dinamika. Golf GTI je prvič opremljen z novim sistemom za uravnavanje vozne dinamike: upravitelj vozne dinamike, ki lahko v GTI-ju pokaže ves svoj potencial. Upravitelj vozne dinamike omogoča krmiljenje elektronske prečne zapore diferenciala (XDS) in deleže prečne dinamike uravnavanih blažilnikov (opcijsko dinamično uravnavanje podvozja, DCC) na novo nastavljenega podvozja GTI. Voznik lahko prek serijske izbire voznih profilov in brezstopenjsko nastavljivega podvozja DCC izbere svoje individualne nastavitve. Razpon med največjo dinamiko in največjim udobjem se z elektromehansko nastavljivimi sistemi podvozja še dodatno poveča. Izpiljene voznodinamične lastnosti pri tem zagotavljajo popolnoma novo in prvinsko doživetje vožnje, saj je obnašanje osmega Golfa GTI kljub neomejenemu udobju na daljših vožnjah izjemno natančno in živahno. Primer: inženirji za podvozje so poskrbeli za to, da podkrmiljenja, tj. nagnjenja k odnašanju vozila prek sprednjih koles v zelo hitro voženih ovinkih, ki je značilno za vozila s pogonom spredaj, skoraj ne boste več občutili. Z novim Golfom GTI je tudi vožnja skozi ovinke na dirkalnih stezah s temu primerno hitrostjo izjemno nevtralna in brez izgube vlečne sile pri pospeševanju ob izstopu iz ovinka.

Zmogljiv motor postane standard za GTI. Novi Golf GTI poganja najnovejša evolucijska stopnja turbomotorjev serije EA888: evo4. 2,0-litrski turbomotor z direktnim vbrizgavanjem (TSI) razvije moč 180 kW (245 KM), njegov največji navor pa znaša 370 Nm. Največji navor je na voljo v območju od 1.600 do 4.300 vrt./min: ob vstopu na trg je TSI kombiniran z visoko odzivnim 7‑stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG). Elektronsko omejena največja hitrost znaša 250 km/h.

Zunanji GTI-elementi. Novi Golf GTI je v primerjavi s svojim predhodnikom nižji, bolj razpotegnjen in dinamičen. Oblikovalci so na novo oblikovali vsak del karoserije in jo v sodelovanju s strokovnjaki za aerodinamiko izpopolnili v vetrovniku. Količnik zračnega upora (cx) osnovne izvedbe se je z 0,3 zmanjšal na 0,275. Poleg tega so aerodinamiko izboljšali tudi s številnimi posamičnimi ukrepi, kot so zunanji ogledali z izboljšanim količnikom zračnega upora, aero­dinamični vogali, za GTI-specifičen zadnji usmernik zraka, obloga na dnu vozila po celotni površini in aerodinamično optimizirani deli školjk kolesnega ohišja (izpodrivna elementa spredaj, usmernika zraka zadaj). Poleg tega se zunanjost novega športnega avtomobila odlikuje po značilnih, a hkrati povsem novih GTI-elementih. Nepogrešljiva pri GTI-ju je rdeča črta na mreži hladilnika. Ta značilnost izhaja iz prve generacije Golfa GTI, ko je črta popol­noma uokvirjala mrežo hladilnika iz plastične mase. Danes rdeča črta poteka nad hladilnikom prek celotnega sprednjega dela vozila in se ob straneh steka v blatnika. Rdečo črto GTI na spodnji strani prvič obdaja vzporeden prečni LED-pas, ki poteka od zunanjih delov serijskih LED-žarometov do znaka VW na sredini mreže hladilnika. Na ta način se Golf GTI ponaša z novo in edin­stveno svetlobno grafiko. V specifičnem GTI-dizajnu je poleg tega sprednji del avtomobila spodaj z značilno črno odprtino za zajemanje zraka v satasti obliki. Tu sta opcijsko prvič integrirani tudi meglenki v obliki črke X z LED-tehnologijo. Med druge značilnosti zunanjosti modelov GTI se uvrščajo sprednji razdelilni element kot sklenjena enota (sprednji usmernik zraka), stranska pragova in obroba zadnjega difuzorja. Poleg tega so bila ekskluzivno za novi Golf GTI razvita serijska 17-palčna aluminijasta platišča tipa Rich­mond. Golf GTI pa prav tako izstopa zaradi cevi izpušnega sistema na levi in desni strani zadnjega difuzorja ter znaka GTI v kromu/rdeči barvi na sprednjih blatnikih, pokrovu prtljažnika in mreži hladilnika.

Notranji GTI-elementi. Notranjost je opremljena z novimi športnimi sedeži z integriranimi vzglavniki, ki s svojo posebno ergonomijo, rdečimi okrasnimi šivi in karirastimi tekstilnimi prevlekami Scalepaper na površinah sedežev in naslonjal vzpostavljajo povezavo s prvim Golfom GTI. Novi večfunkcijski športni volan pa seveda zaznamujeta rdeča aplikacija in znak GTI. Prav tako značilno za Golf GTI: satasti vzorec na aplikacijah armaturne plošče in na oblogah vrat. Novost pri Golfu GTI je serijska tipka "Engine/Start/Stop": potem ko voznik odpre vrata, tipka utripa rdeče, dokler voznik ne zažene motorja. Poleg tega so oblikovalci uporabniške izkušnje razvili novo GTI-grafiko za serijski digitalni kombinirani instrument, ki jo je mogoče priklicati z novo tipko View na volanu. Gre za kombinacijo treh okroglih instrumentov: na sredini je merilnik števila valjev z logotipom GTI. Na levi in desni strani pa je po en okrogli instrument, kateremu je mogoče dodeliti poljubno funkcijo, npr. prikaz polnilnega tlaka motorja ali prikaz trenutno zahtevane moči.

Golf 8 - splošna serijska oprema. Vsak novi Golf je opremljen z asistenčnimi sistemi, kot so asistenca za ohranjanje smeri Lane Assist, asistenca za zaviranje v sili Front Assist s sistemom za zaznavanje pešcev in kolesarjev, elektronska prečna zapora diferenciala XDS in komunikacija Car2X (lokalna komunikacija z drugimi vozili in prometno infrastrukturo). V notranjosti sta digitalizirana in povezana digitalni kombinirani instrument in serijski 8,25-palčni infotainment sistem Composition, ki vključuje spletne storitve in funkcije iz ponudb We Connect in We Connect Plus. Serijsko opremo zaokrožajo večfunkcijski volan, 1-conska avtomatska klimatska naprava, sistem za zagon brez ključa Keyless Start, telefonska priprava s tehnologijo Bluetooth, LED-žarometi, zadnje LED-luči, dnevne LED-luči, LED-bralne lučke in dve USB-vtičnici tipa C. Ta nabor opreme je pri modelih GTI občutno razširjen.

Golf GTI 8 - specifična serijska oprema. Opremo zunanjosti dopolnjujejo 17‑palčna aluminijasta platišča, specifičen sprednji del, strukturiran zadnji difuzor, svojstven zadnji usmernik zraka, ustrezni modelski napisi, individu­alni sistemi izpušnih cevi, rdeče lakirane zavorne čeljusti in razširjeni pragovi. Funkcionalna oprema vključuje športno podvozje (spuščeno za 15 mm), zaporo diferenciala sprednje preme, zvočni izvajalnik in sistem Keyless Access za zaklepanje in zagon brez ključa. Pedali so iz legiranega jekla. 

GTI s panoramskim strešnim oknom. Volkswagen je za osmi Golf razvil novo panoramsko dvižno-pomično strešno okno, ki je na voljo tudi za Golf GTI. Odpiranje in zapiranje strešnega okna poteka prek intuitivnega drsnika na dotik, ki se nahaja spredaj v stropni oblogi. Novo panoramsko strešno okno je v celoti iz stekla z občutno manj režami, poleg tega pa je steklena površina za pet odstotkov večja. Za preprečevanje vrtinčenja zraka in hrupa pri visoki hitrosti je odprto streho z naraščanjem hitrosti vožnje po želji mogoče še bolj trdno zapreti.

Oh-oh!
Zdi se, da vaš brskalnik ni posodobljen. Mogoče naša spletna stran ne deluje optimalno. Večina brskalnikov (ne pa MS Internet Explorer 11 in starejši) še vedno deluje dobro.

Priporočamo vam, da posodobite svoj spletni brskalnik!
Najnovejša različica lahko zagotovi dobro izkušnjo kjer koli v internetu.

Hvala za obisk in se zabavajte,
Vaša ekipa Volkswagen