Meni
Zapri meni
Zapri

14.3.2022 Koncern Volkswagen pospešuje razogljičenje in izpolnjuje cilje EU za emisije CO2

Volkswagen je na poti k trajnostni mobilnosti in usmerjenosti v programsko opremo dosegel pomemben napredek pri razogljičenju svojih novih vozil.

V preteklem letu so v EU, vključno z Norveško in Islandijo, dobavili 472.300 električnih vozil, kar je 64 odstotkov več kot leto prej. Delež baterijskih električnih vozil (BEV) in priključnih hibridov (PHEV) v okviru skupne prodaje se je dvignil na 17,2 odstotka (2020: 10,1 odstotka) Koncern tako na trgu baterijskih električnih vozil v Evropi močno vodi; dosegel je tržni delež okrog 25 odstotkov. Po preliminarnih podatkih je koncern v letu 2021 na ravni svoje modelske palete novih osebnih avtomobilov v EU dosegel povprečno vrednost emisij CO2 118,5 g/km, kar je približno 2 odstotka pod zakonskim ciljem. Evropska komisija bo končno potrditev podala kasneje. Bentley in Lamborghini se ocenjujeta ločeno in zato tukaj nista upoštevana.

  • Povprečna vrednost emisij CO2 pri novih osebnih vozilih v EU je v preteklem letu znašala 118,5 g/km, kar je okrog 2 odstotka bolje od cilja.

  • Delež elektrificiranih vozil se je znatno povečal na 17,2 odstotka; koncern Volkswagen je na evropskem trgu vodilni ponudnik baterijskih električnih vozil.

  • Christian Dahlheim, vodja prodaje v koncernu: "Skoraj vsako peto vozilo, ki smo ga lani prodali v Evropi, je imelo električno vtičnico, od teh je bila več kot polovica popolnoma električnih. S tem smo še bolj zmanjšali emisije CO2 na ravni naše modelske palete in izpolnjujemo cilj EU. Poleg tega smo za elektromobilnost navdušili številne nove kupce."

Christian Dahlheim, vodja prodaje v koncernu, je povedal: "Naša koncernska električna ofenziva je lani s številnimi privlačnimi novimi modeli še naprej dobivala velik zagon. Skoraj vsako peto vozilo, ki smo ga prodali v Evropi, je imelo električno vtičnico, od teh je bila več kot polovica popolnoma električnih. S tem smo še bolj zmanjšali emisije CO2 na ravni naše modelske palete in izpolnjujemo cilj EU. Poleg tega smo za elektromobilnost navdušili številne nove kupce. V okviru strategije NEW AUTO bomo v prihodnjih letih še naprej sistematično spodbujali elektrifikacijo naše modelske palete. Načrtujemo, da bomo leta 2030 s popolnoma električnimi vozili v Evropi dosegli delež 60 odstotkov."

Leta 2020 je koncern Volkswagen v EU, vključno z Združenim kraljestvom, Norveško in Islandijo, v svoji modelski paleti dosegel povprečje emisij CO2 v višini 99,9 g/km. To je bilo izmerjeno še na podlagi "Novega evropskega voznega cikla" (NEVC). Od leta 2021 je pravna podlaga "Globalno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila" (WLTP). Osnovni preizkusni cikel je bolj realen kot NEVC, med drugim se vozi z višjo največjo hitrostjo. Posledica tega so običajno višje emisije CO2, zato so bile tudi ciljne vrednosti CO2 za modelsko paleto ustrezno preračunane na WLTP. Zaradi tega skupne povprečne vrednosti, dosežene v letih 2020 in 2021, niso primerljive; poleg tega Združeno kraljestvo zaradi izstopa iz EU v letu 2021 ni več vključeno.

Koncern Volkswagen bo v okviru svoje električne ofenzive letos svojim kupcem prvič ponudil še več novih popolnoma električnih vozil. Na osnovi modularne platforme za električna vozila (MEB) bo znamka Volkswagen na trg pripeljala že predstavljena dinamična SUV-coupéja ID.51 in ID.5 GTX2 ter kultni model ID. Buzz3. Škoda bo predstavila športni model Enyaq iV Coupé3, prav tako na osnovi platforme MEB, CUPRA pa bo ponudbo modela Born4 razširila z dodatnimi kapacitetami baterij in zmogljivejšo različico e-Boost. Audi bo predstavil posodobljeni e-tron, prvič pa bodo na voljo tudi nove različice Porsche Taycana in Taycana Sport Turismo.

Do leta 2025 bo koncern poskušal doseči cilj, da postane vodilni ponudnik električnih vozil na svetu. V obdobju od 2022 do 2026 so zato načrtovane investicije v e-mobilnost v višini okrog 52 milijard evrov in še nadaljnjih 8 milijard evrov za hibridizacijo modelske ponudbe.

Volkswagen se je kot prvi avtomobilski koncern zavezal k izvajanju ukrepov za uresničitev ciljev pariškega podnebnega sporazuma in želi do leta 2050 doseči nevtralno podnebno bilanco. Zato si sistematično prizadeva za razogljičenje, pa le ne s svojimi vozili. Pred kratkim so elektrarno v Wolfsburgu, ki proizvaja električno energijo za tovarno in daljinsko ogrevanje mesta, preusmerili s premoga na plin. S tem bodo emisije CO2 letno zmanjšali za 1,5 milijona ton, kar ustreza letnim izpustom iz 870.000 avtomobilov.

Še korak dlje so šli pri MAN Energy Solutions. Tam že razvijajo inovativno tehnologijo, ki bi nado­mestila daljinsko ogrevanje iz elektrarn na fosilna goriva. V Esbjergu pilotno preizkušajo sistem toplotne črpalke s sektorskim združevanjem. Elektrarna s skupno toplotno močjo 50 MW bo približno 100.000 prebivalcem zagotavljala približno 235.000 MWh toplote na leto. S tem se bodo emisije CO2 letno zmanjšale za 100.000 ton, kar ustreza letnim izpustom CO2 iz 55.000 avtomobilov.

1 ID.5 - poraba električne energije v kWh/100 km (NEVC): 16,2 (kombinirana), emisija CO2 v g/km (kombinirana): 0. 

2 ID.5 GTX - poraba električne energije v kWh/100 km (NEVC): 17,1 (kombinirana), emisija CO2 v g/km (kombinirana): 0. 

3 Vozilo v EU še ni v prodaji.

4 Born - poraba električne energije v kWh/100 km (NEVC): 13,7 (kombinirana), emisija CO2 v g/km (kombinirana): 0.  

Oh-oh!
Zdi se, da vaš brskalnik ni posodobljen. Mogoče naša spletna stran ne deluje optimalno. Večina brskalnikov (ne pa MS Internet Explorer 11 in starejši) še vedno deluje dobro.

Priporočamo vam, da posodobite svoj spletni brskalnik!
Najnovejša različica lahko zagotovi dobro izkušnjo kjer koli v internetu.

Hvala za obisk in se zabavajte,
Vaša ekipa Volkswagen