Volkswagen ob svetovni premieri razkriva prve fotografije in informacije o povsem na novo razvitem Passatu.1 Poudarek je na mogočnem aerodinamičnem dizajnu, novih učinkovitih pogonih, visoki kakovosti in številnih novih tehnologijah. Novi Passat bo kot univerzalno uporabna karavanska izvedba Variant prišel na trg v prvem četrtletju leta 2024. Z več kot 34 milijoni prodanih primerkov je Passat drugi najbolje prodajani Volkswagnov model vseh časov, takoj za Golfom in pred Hroščem.
Povsem nov, vendar tipičen Passat. Dizajn je prečiščen in mogočen - nedvomno Passatov, nedvomno Volkswagnov in obenem iz vseh zornih kotov nov. Učinkovita in kupcem prilagojena je ponudba treh novih priključnih in blagih hibridnih pogonskih sklopov ter petih turbobencinskih in turbodizelskih motorjev. Nadvse prijetno je potovalno udobje tihega, prostornega Passata Varianta, ki bo po želji na voljo z novim prilagodljivim podvozjem ("DCC Pro"3) in novimi sedeži ergoActive3 (s pnevmatsko masažo s točkovnim pritiskom). Povsem na novo so bile razvite intuitivne funkcije digitalizirane armaturne plošče. Novi Passat lahko po želji samodejno parkira4 in asistirano4 prevozi daljše razdalje.
Dva nova priključnohibridna pogona. Kai Grünitz, član uprave znamke, direktor tehničnega razvoja: "Visokoinovativno tehnično osnovo devete generacije Passata predstavlja najnovejša razvojna stopnja modularne prečne platforme (MQB evo). Z veliko skalabilnostjo platforme MQB evo Volkswagen znova demokratizira številne visokotehnološke dosežke in jih približuje več sto tisoč voznikom." Najboljši primer: dva povsem na novo razvita priključnohibridna pogona (eHybrid) s sistemsko močjo 150 kW (204 KM)1 oz. 200 kW (272 KM)2. V kombinaciji z novo baterijo z neto kapaciteto 19,7 kWh omogočata pribl. 100 km2) izključno električnega dosega. S takšno razdaljo novi Passat Variant v vsakdanjem življenju dejansko postane električni avtomobil - to zagotavljajo tudi kratki časi polnjenja, saj se baterija na polnilnih postajah z izmeničnim tokom (AC) zdaj polni z 11 kW namesto prejšnjih 3,6 kW. Na hitrih polnilnih postajah z enosmernim tokom (DC) pa se Passat Variant eHybrid lahko polni celo z močjo do 50 kW. Poleg tega kombinacija elektromotorja in novega, varčnega turbobencinskega motorja (1.5 TSI evo2) zagotavlja skupni doseg prib. 1.000 km2).
Nov 48-voltni blagi hibrid. Passat bo prvič na voljo tudi z 48-voltnim blagim hibridnim pogonom (eTSI s 110 kW/150 KM)1, ki kinetično energijo pretvarja v električno in omogoča "jadranje" brez motorja z notranjim zgorevanjem. Ponudbo pogonov dopolnjujejo dva turbobencinska motorja (2.0 TSI) s 150 kW (204 KM)1 oz. 195 kW (265 KM)1 ter trije turbodizelski motorji (2.0 TDI) z 90 kW (122 KM)1, 110 kW (150 KM)1 oz. 142 kW (193 KM)1. Za vse izvedbe je serijski avtomatski menjalnik z dvojno sklopko (DSG). Različici z motorjem z močjo 195 kW oz. 142 kW imata serijsko vgrajen štirikolesni pogon 4MOTION; vsi drugi modeli imajo pogon na sprednji kolesi.
Nova zaslonska kulisa. Volkswagen je povsem na novo zasnoval visokokakovostno notranjost. Izstopa velika, jasno strukturirana zaslonska površina - elegantna, funkcionalna in napredna. Tehnično osnovo predstavlja vmesnik MIB4: najnovejša generacija modularne infotainment platforme omogoča intuitivno upravljanje, ki je bilo dosledno zasnovano tako, da izpolnjuje želje Volkswagnovih voznikov in voznic.
Asistirano parkiranje. Novi Passat Variant bo na trg prišel z izpopolnjeno ponudbo najsodobnejših asistenčnih sistemov. Novost je paleta sistemov za pomoč pri parkiranju. Med njimi so opcijska parkirna asistenca "Park Assist Plus"3, parkirna asistenca "Park Assist Pro"3 in pomnilna funkcija za parkirno asistenco "Park Assist Pro"3. Novi Passat Variant s parkirno asistenco "Park Assist Pro"4 lahko parkirate in odparkirate tako, da postopek daljinsko upravljate s pametnim telefonom. Če ima Passat tudi pomnilno funkcijo za parkirno asistenco "Park Assist Pro"4, lahko sistem po želji posname in shrani zadnjih 50 metrov vožnje. Ko se vozilo znova približa istemu mestu, na primer uvozu v domači nadstrešek, ponudi samodejni postopek parkiranja. Možno je tudi samodejno odparkiranje.
Svetovna premiera sistema "DCC Pro". Nova raven tehnologije podvozja se odraža v sistemu prilagodljivega uravnavanja podvozja "DCC Pro"3. Njegov razpon od maksimalne dinamike do maksimalnega udobja postavlja merila v srednjem avtomobilskem razredu. To omogoča 2-ventilska tehnologija, ki je prvič uporabljena v vozilu znamke Volkswagen. Za visoko raven potovalnega udobja poskrbijo tudi novi sedeži ergoActive Plus3 s pnevmatsko 10-komorno masažo s točkovnim pritiskom. Poleg tega je zaradi 50 mm večje medosne razdalje na zadnjih sedežih za 50 mm več prostora za noge, prostornina prtljažnega prostora pa znaša do 1.920 litrov, zaradi česar je novi Passat Variant vsestransko vozilo za poslovne potrebe in prosti čas.
V Sloveniji novega Passata Variant pričakujemo v prvem četrtletju leta 2024.
1. Predserijska študija. Vozilo še ni v prodaji.
2. Doseg, ki je bil v skladu z Globalno usklajenim preizkusnim postopkom za lahka vozila (angl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP) izmerjen na preizkusnih valjih s tisto opremsko izvedbo modela Passat Variant z baterijo z neto kapaciteto 19,7 kWh, ki omogoča najugodnejši doseg. Dejanske vrednosti dosega po kriterijih WLTP lahko odstopajo glede na opremo. Dejanski doseg v praksi odstopa zaradi načina vožnje, hitrosti, uporabe komfortnih/dodatnih porabnikov, zunanje temperature, števila sopotnikov/obteženosti in topografije.
3. Oprema, odvisna od izbrane linije, ali opcijska oprema.
4. Asistenčna funkcija deluje samo v okviru sistemskih omejitev. Voznik mora biti vedno pripravljen, da s prevzemom upravljanja vozila prekine delovanje asistenčnega sistema. Uporaba asistenčnega sistema voznika ne odvezuje odgovornosti za preudarno upravljanje vozila.