Golf letos praznuje 50. rojstni dan - in prav ob tem jubileju Volkswagen na trg prihaja z izpopolnjeno izvedbo svoje prodajne uspešnice. Kupci bodo lahko novi model naročili že čez nekaj tednov. Novi Golf prepriča z novo generacijo infotainmenta, intuitivnejšim konceptom upravljanja, izostrenim sprednjim in zadnjim delom ter učinkovitimi pogoni. Sem se uvrščajo tudi priključni hibridi s povečanim dosegom - okrog 100 kilometrov. Poleg tega je na sprednjem delu prvič osvetljen znak VW2.
Thomas Schäfer, izvršni direktor znamke Volkswagen: "Golf je že pol stoletja srce znamke Volkswagen: mobilnost na najvišji tehnološki ravni po vsem dostopnih cenah. Prav na to se navezujemo zdaj, z novo evolucijsko stopnjo, ki se ponaša s še več učinkovitosti, udobja in kakovosti ter novim konceptom upravljanja. Novi Golf je v vseh pogledih - Golf."
Imelda Labbé, članica uprave znamke Volkswagen, direktorica prodaje, marketinga in poprodaje: "Z Golfom smo pisali edinstveno zgodbo o uspehu. Golf je pojem za znamko Volkswagen bolj kot katerikoli drug model. Avto za vse generacije. In to že 50 let. S ponovno sistematično tehnično optimizacijo Golfa smo napisali novo poglavje te zgodbe o uspehu."
Prenovljena sprednji in zadnji del ter nov dizajn luči. Novi Golf in novi Golf Variant1 sta prepoznavna po sprednjem delu, ki je oblikovan na novo. Vizualno še posebej izstopajo (pri Golfu prvič) osvetljeni znak VW2 in novozasnovani LED-žarometi. Ti so pri najbolj izpopolnjeni izvedbi modela realizirani kot matrični LED-žarometi IQ.Light2 z novimi visokozmogljivimi dolgimi lučmi z dosegom do 500 m. Prav tako na novo so bile pri obeh izvedbah karoserije oblikovane zadnje 3D LED-luči IQ.Light2.
Nov svet infotainmenta in integriran ChatGPT. V notranjosti modelsko serijo zaznamujejo na novo zasnovan infotainment sistem z intuitivnim upravljanjem in vizualno prostostoječim zaslonom (diagonala do 32,8 cm)2, pod katerim sta ergonomsko optimizirana in osvetljena drsnika na dotik za uravnavanje temperature in glasnosti.
Nova sta tudi izpopolnjeni večfunkcijski volan in glasovna asistenca IDA(ni na voljo v slovenskem jeziku). Prek te je mogoče z naravnim govorom upravljati ne le funkcije, kot so klimatska naprava, telefon ali navigacija, temveč tudi po spletu iskati najrazličnejše podatke - od vremenske napovedi do odgovorov na vprašanja iz splošnega znanja. Poleg tega bo Golfov infotainment najnovejše generacije v prihodnje omogočal, da bo v glasovno asistenco IDA integriran avtomatski klepetalnik ChatGPT, ki temelji na umetni inteligenci. Funkcija, ki je bila predstavljena v začetku januarja na sejmu zabavne in uporabne elektronike (CES) v Las Vegasu (ZDA), lahko uporablja čedalje obširnejšo bazo podatkov umetne inteligence. Potniki lahko z avtomobilom komunicirajo z uporabo naravnega govora in si med vožnjo predvajajo glasno branje iskanih vsebin.
Preprosto parkiranje z uporabo novih asistenčnih sistemov2. Parkiranje Golfa in Golfa Varianta je lažje zaradi novih asistenčnih sistemov, kot je izpopolnjeni sistem Park Assist Plus. Ta med vožnjo ugotovi, ali je parkirno mesto (bočno ali prečno) dovolj veliko, in glede na to začne postopek parkiranja. Pri tem prevzame vrtenje volana, pospeševanje in zaviranje3. Voznik mora postopek parkiranja le nadzorovati. Poleg tega sistem Park Assist Pro2, ki je tokrat prvič na voljo v Golfu, omogoča parkiranje in odparkiranje prek pametnega telefona3. Pri tem lahko vozilo na primer odparkirate na daljavo, kadar je parkirno mesto zelo ozko. Nov je tudi sistem Area View, ki s kombinacijo štirih kamer ustvari 360-stopinjsko preglednost in ustrezno sliko prenese na zaslon na dotik infotainment sistema. Tako voznik zlahka prepozna robnike in parkirne označbe.
Nov nabor pogonov. Še večjo moč in okrog 100 km električnega dosega omogočajo novi priključnohibridni pogoni v Golfu, ki so dodatno opremljeni s funkcijo za hitro polnjenje z enosmernim tokom (DC). Za vse voznike, ki nimajo domače stenske polnilne postaje, so še zlasti zanimivi visokoučinkoviti 48-voltni blagi hibridni pogoni. V začetni fazi bo za modelsko serijo na voljo skupno devet različnih pogonov: blagi hibridni (eTSI), priključnohibridni (eHybrid in GTE), turbobencinski (TSI) in turbodizelski (TDI). Še bolj športen je postal Golf GTI, ki je v primerjavi s predhodnikom močnejši. Nadaljnje izpeljanke Golfa bodo postopoma sledile v letu 2024 .
50 let Golfa - zgodovina prodajne uspešnice
Prvi Golf serijske proizvodnje je bil izdelan konec marca 1974 v Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu. Maja je Golf uradno prišel na trg. Pred tem je znamko Volkswagen desetletja zaznamoval Hrošč z motorjem v zadku in pogonom na zadnji kolesi. S prvim Golfom - kot tudi s Passatom, Sciroccom in Polom - se je v začetku sedemdesetih let začela nova doba: doba motorja spredaj in pogona na sprednji kolesi. Sodobni in varni pogonski koncept, velika prilagodljivost, ki sta jo omogočala pokrov prtljažnika in zložljivo naslonjalo zadnjih sedežev, ter tudi dizajn so bili tako prepričljivi, da je že oktobra 1976 s tekočega traku zapeljal milijonti Golf.
To pa je bil šele začetek, saj je bil v naslednjih sedmih generacijah ves čas Golf tisti, ki je omogočal mobilnost na najvišji tehnološki ravni po vsem dostopnih cenah - s tehnologijami, kot so uravnavani katalizator, učinkoviti pogoni, a tudi varnostni elementi, na primer antiblokirni zavorni sistem, varnostne blazine ali prvi štirikolesni pogon modelske serije. Ena Golfovih skrivnosti je tudi v tem, da so oblikovalci DNK prvega Golfa prenesli tudi na njegove potomce in tako manifestirali klasični Golfov dizajn.
Udobje, kakovost in inovativni asistenčni sistemi so postajali z vsako generacijo pomembnejši in še danes postavljajo merila. Golf se je v preteklih 50 letih razvijal v visokotehnološki model razreda kompaktnih vozil in temu razredu že po nekaj letih od svojega nastanka dal ime: "Golfov razred". Model je prejel nešteta priznanja in zmagoval na primerjalnih testih v Nemčiji in drugod. Sledile so različne izpeljanke, kot so Variant, Cabriolet, Sportsvan, hitro so se uveljavili popolnoma električni e-Golf ter športni modeli s kraticami GTI, GTD, GTE in vrhunski model Golf R. Kot eden prvih avtomobilov v segmentu je Golf prek asistenčnega sistema Travel Assist omogočil asistirano vožnjo3. Še ena novost pri Golfu je bila premierna predstavitev tehnologije Car2X, ki prediktivno opozarja na nevarnosti.
Do danes je bilo po vsem svetu prodanih že več kot 37 milijonov primerkov iz osmih generacij. Golf je stalnica znamke Volkswagen in kot gonilna sila za inovacije ves čas mojster preobrazbe. Z novo evolucijsko stopnjo znamka nadaljuje natanko tam - s še več učinkovitosti, udobja in kakovosti ter pametnim konceptom upravljanja.
1 Predserijsko vozilo.
2 V Evropi: oprema, odvisna od izvedbe, ali opcijska oprema.
3 V okviru sistemskih omejitev.